محمود زاده: لغو قانون منع جذب خارجی‌ها برای فصل آینده، مصوب نشده است / در لیگ دسته اول فوتبال تبانی وجود دارد

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول در خصوص تبانی در لیگ دسته یک فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  فریبرز محمود زاده ، مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال در مورد وجود تبانی در مسابقات لیگ دسته یک گفت:در برخی استان ها، بازی‌های لیگ برتر و دسته اول پخش نمی‌شوند. شبکه استانی فارس به خاطر اخبار ۱۰ دقیقه ای، دیدار فجرسپاسی و قشقایی را قطع کرد. از شبکه‌های استانی در خواست می کنیم برای جلوگیری از وجود تبانی و شرط بندی در هفته‌های پایانی لیگ دسته اول، مسابقات را زنده پخش کنند. اثبات موضوعی مانند تبانی، بسیار مشکل است. گاهی یک فوتبالیست و یا تیم، آن قدر فشار روانی دارند که اصلا نمی‌دانند در زمین مسابقه چه اتفاقی رخ داده است. ۵ فصل پیش، دیدار پرسپولیس و راه آهن بود و همه انتظار داشتند قرمز‌های پایتخت با گل‌های زیادی برنده شوند؛ اما پرسپولیس بیش از ۲ گل به راه آهن نزد. در هفته پایانی لیگ دسته اول، فشار روحی و روانی روی همه تیم‌ها است و امکان تبانی وجود دارد. باید کسانی که به این مسئله (وجود تبانی) حقوقی فکر می‌کنند در این باره صحبت کنند. ما به عنوان مسئول برگزاری مسابقات چند وظیفه داریم؛ باید چند ناظر را برای هر بازی وارد زمین کنیم. یکی از تیم‌ها در لیگ دسته اول که نمی‌خواهم اسم آن را بیاوریم، تمامی مسابقاتش پخش می‌شد، اما در این هفته بازی همان تیم پخش نشد. خواهش می‌کنم تمامی مسابقات لیگ دسته اول پخش شود تا کسی شک نکند. ما مجبوریم مسابقات لیگ دسته اول را در ساعت ۲۰:۳۰ بگذاریم.

او ادامه داد: تمامی شبکه‌های دنیا، اخبارشان را با مسابقات فوتبال تنظیم می‌کنند و برنامه دارند. چطور می‌شود یک بازی در لیگ دسته اول، ۲۰ دقیقه اش پخش نشود. به دنبال پیدا کردن راه حلی برای پخش زنده تمامی مسابقات لیگ دسته اول هستیم. اطلاعاتی در خصوص تبانی در رده‌های پایه و جوانان ندارم. در لیگ دسته اول، تا چند فصل گذشته تبانی وجود نداشت. ناظر یکی از بازی‌های هفته گذشته لیگ دسته اول، رسما به وجود تبانی اشاره کرد. بهاروند و اعضای فدراسیون فوتبال، روی این موضوع حساس هستند. عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال شخصا برای پیگیری تبانی وارد عمل شده است. فیفا در خصوص انعقاد قرارداد مربیان حساسیتی ندارد، اما قرارداد برخی مربیان را که مشکوک است، بررسی می کنیم. پیگیر این موضوع هستیم که چرا یک مربی چندین تیم عوض می‌کند و حتما با آن مربی برخورد می‌کنیم. با چندین مربی لیگ دسته اول در مورد وجود تبانی صحبت کرده ام. فوتبال یک ورزش تیمی است و نباید چنین موضوعاتی در آن رخ دهد.

او در مورد ورود مربیان و بازیکنان خارجی به لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: در حال حاضر، لغو قانون منع حضور مربی و بازیکن خارجی برای فصل آینده، مصوب نشده است. از فصل آینده جا به جایی مربیان، با محدودیت مواجه می‌شود و یک سری مربی دیگر نمی‌توانند به راحتی تیمی را ترک کنند. اگر این قانون را لغو کنیم؛ نسبت به فصول گذشته، سخت گیری بیشتری خواهیم داشت. روی این مسائل با رئیس فدراسیون فوتبال گفت‌وگو می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار