اعزام جنگنده‌های روسی میگ-۳۱ به سوریه

روسیه جنگنده‌های میگ-۳۱ را که توانایی حمل موشک‌های مافوق صوت و کلاهک اتمی دارند را به سوریه اعزام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جمعه گذشته، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های مدرن میگ-۳۱ را که توانایی حمل موشک‌های مافوق صوت «کینژال» با سرعت ۱۰ ماخ را دارند، به پایگاه هوایی «حمیمیم» در سوریه ارسال کرده است.

ارتش روسیه رزمایش هوایی و دریایی را از جمعه گذشته برای  پشتیبانی از پایگاه‌های خود در سوریه  برگزار کرده است. به همین منظور روسیه سیستم‌های مسلح دوربرد خود را در مناطقی برای حمله احتمالی به مواضع جنوبی ناتو مستقر کرده است.

اعزام جنگنده‌ها به سوریه پس از ورود دو ناو هواپیمابر به مدیترانه صورت می‌گیرد. این اقدام روسیه پس از استقرار گروه مشترک ناو‌های هواپیمابر انگلیس و آمریکایی در مدیترانه، به ویژه در نزدیکی سواحل سوریه صورت گرفته است.

جنگنده جدید میگ-۳۱ (میگ-۳۱ K) یکی از قدرتمندترین جنگنده‌های رهگیر محسوب می‌شود، زیرا علاوه بر موشک‌های دوربرد هوا به هوا می‌تواند موشک‌های بالستیک مافوق صوت را نیز حمل کند که این قابلیت‌های منحصر به فردی به آن می‌بخشد.

سوریه پیش‌تر چندین بار به‌دلیل سرعت بی‌نظیر، میزان درگیری بالا و دقت بالای رادار‌های منحصر به فرد این جنگنده، علاقه خود را برای دستیابی به این هواپیمای جدید ابراز داشته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار