معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی مطرح کرد؛

اعزام ١۶۵ خانه بهداشت سیار عشایری تا پایان مرداد

تقوی‌نژاد گفت: ۱۶۵ خانه بهداشت سیار تا پایان مرداد برای خدمات‌دهی پزشکی به مناطق محروم و عشایرنشین ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در سی‌وسومین آیین پویش ره سلامت و اعزام ٩٢ خانه بهداشت سیار عشایری به سراسر کشور اظهار کرد: امروز روز ویژه‌ای است؛ در روز‌ها و ماه‌های گذشته ما در نقاط مختلف کشور مراکز بهداشتی و درمانی بسیاری افتتاح کردیم تا خدمات به خوبی به مردم ارائه شود.

او ادامه داد: جلسه امروز یک پیام ویژه دارد و آن این است که در جمهوری اسلامی ایران هیچ نقطه‌ای وجود ندارد که خدمات بهداشتی و درمانی ارائه نشود و هیچ نقطه‌ای وجود ندارد که وزارت بهداشت خدمات ارائه ندهد و باید دانست که بهداشت و درمان گسترده‌ترین بخش خدماتی در کشور است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: ما باید به عشایر که قشر پرمنفعت و کم‌هزینه هستند خدمات با کرامت ارائه کنیم و باید توجه داشت دسترسی عشایر به دلیل کوچ، به خدمات بهداشتی و درمانی با چالش‌هایی مواجه بودند و وزیر بهداشت دستور اکید دادند که در مناطق عشایری خدمات ارائه شود.

تقوی‌نژاد بیان کرد: امروز کاروان‌های بهداشتی اعزام می‌شوند و تاکنون سه نسل از این کاروان‌های سیار سفارش داده شده و در اهواز و شیراز این کاروان‌ها با کمک سازندگان محلی ساخته شده است. اما امروز تجربه جدیدی است و در بخش‌های بهداشتی می‌توان در مواقع بحرانی از این الگو استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت بیان کرد: تا پایان مرداد، ١۶۵ خانه بهداشت سیار عشایری اعزام و مستقر می‌شوند و باید توجه داشت در طراحی این کانکس‌ها تمام استاندارد‌های بهداشتی و ایمنی رعایت شده است. این کانکس‌ها تمام خدمات بهداشتی از جمله استقرار بهیار و پزشک به صورتی شیفتی را دارد و از نظر تناسب وزن و ایمنی همه استاندارد‌های لازم برای حرکت در مناطق عشایری را دارد.

او افزود: شرایط ایمن اسکان از نظر وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است و استاندار‌های روز دنیا را در این کانکس‌ها در نظر گرفته‌ایم و قابلیت شست‌وشو وجود دارد و عایق‌بندی مناسب صورت گرفته است تا از هدررفت انرژی جلوگیری کنیم و خدمات‌دهنده‌ها و خدمات‌گیرنده‌ها به خوبی از خدمات استفاده کنند.

خانه‌های بهداشت سیار خدمات پس از فروش هم دارند

تقوی نژاد گفت: ما خدمات پس از فروش در نظر گرفته‌ایم و سرویس و نگهداری را به مناطق واگذار خواهیم کرد و از نظر تامین برق، پنل‌های خورشیدی برای تامین ٧ ساعت برق در نظر گرفته‌ایم و امکان استفاده از موتور برق و اتصال به برق شهری هم وجود دارد. این کانکس‌ها در اتوبان‌ها و جاده‌های پرپیچ‌وخم برای تست ایمنی و قدرت حرکت کرده‌اند و با سرعت ٨٠ کیلومتر در جاده‌ها می‌توانند حرکت کنند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت افزود: در روز‌های ابری هم می‌توان از منابع ذخیره شده استفاده کرد و سیستم ترمز‌ها از ایمنی خوبی برخوردار هستند. همه تجهیزات پزشکی مورد نیاز یک مرکز بهداشتی روستایی در این کانکس‌ها قرار داده شده است و همزمان تعداد زیادی بهیار از بین افراد در ایل‌های عشایری آموزش دیده‌اند تا با اعزام کانکس این افراد مستقر شوند و خدمات را به عشایر عزیز ارائه کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.