محیط بانی، شغلی سخت با خطراتی فراوان

محیط بانی جزو مشاغل سختی بوده که همواره با خطرات زیادی مانند مواجه با متخلفان همراه است از این رو نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

سید سجاد حسینی محیط بان نمونه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: وظایف محیط بان گشت و کنترل مناطق، جلوگیری از شکار، صید و قطع درخت است و حفاظت از حیات و حش دغدغه اصلی ما بوده و در این زمنیه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

او با بیان اینکه ما به زندگی با حیات وحش و پرندگان عادت کرده ایم، افزود: محیط بانی جزو مشاغل سختی است که همواره با خطرات زیادی مانند مواجه با متخلفان همراه است از این رو نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

حسینی بیان داشت: محیط بان زمانی که در حوزه استحفاظی تعیین شده مشغول به خدمت است هر لحظه در معرض آسیب‌ها و تهدیدات فراوانی مانند درگیری با شکارچیان مسلح، حمله حیوانات وحشی، مارگزیدگی و سقوط از ارتفاع قرار دارد، اما با وجود دانستن این مسائل محیط بان با تلاشی فراوان برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کند.

این محیط بان ایذه‌ای تصریح کرد: شهرستان ایذه دارای ۳ منطقه حفاظت شده شالو و منگشت، پناه‌گاه حیات وحش تالاب میانگران و کوه گزیر است که به صورت شبانه‌روزی با کمک محیط‌بانان پرتلاش و ساکن در پاسگاه‌های این مناطق حفاظت می‌شود.

او در پایان گفت: پارسال به عنوان محیط بان نمونه خوزستان انتخاب شده بودم و به لطف خداوند امسال به عنوان محیط بان نمونه کشور معرفی شدم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.