رقابت ۴۳ هزار و ۱۶۸ داوطلب در حوزه‌های امتحانی استان کرمانشاه/برگزاری کنکور سراسری در ۲۹۳ حوزه آموزش و پرورش

در کنکور سراسری امسال ۴۳ هزار و ۱۶۸ داوطلب در حوزه‌های امتحانی استان کرمانشاه به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری کنکور سراسری در ۲۹۳ حوزه آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد.

او گفت : کنکور سراسری امسال در ۲۹۳ حوزه آموزش و پرورش در استان کرمانشاه با تعداد ۳۰ هزار و ۲۷۳ داطلب از ۹ الی ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.

او افزود: آزمون گروه آزمایشی هنر صبح روز چهارشنبه، علوم ریاضی و انسانی روز پنجشنبه، علوم تجربی روز جمعه و گروه علوم انسانی زبان‌های خارجی روز شنبه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشترین شرکت کننده در کنکور سراسری امسال متعلق به گروه علوم تجربی است، افزود: در کنکور سراسری امسال ۱۸ هزار و ۴۳ نفر از داوطلبان استان کرمانشاه در گروه علوم تجربی آزمون خواهند داد.

یزدان پناه ادامه داد: تعداد یک هزار و ۱۷ نفر در ۱۸ حوزه امتحانی گروه هنر، هشت هزار و ۸۷۱ نفر در ۸۸ حوزه گروه علوم انسانی و ریاضی و فنی و ۲ هزار و ۳۴۲ نفر در ۳۰ حوزه گروه زبان‌های خارجی به رقابت خواهند پرداخت.

او گفت: ۲۹۳ حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در استان کرمانشاه ضد عفونی شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله صندلی‌ها انجام گرفته است .

اعلام آمادگی کامل برای برگزاری آزمون سراسری

غلامرضا سالمیان معاون آموزشی دانشگاه رازی و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه از اعلام آمادگی کامل برای برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در استان خبر داد و گفت : کارت ورود به جلسه آزمون از روز گذشته (۶ تیرماه) بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند نسبت به مشاهده و چاپ کارت خود اقدام کنند.

او تعداد داوطلبان آزمون سراسری در حوزه‌های امتحانی دانشگاه رازی را ۷ هزار و ۵۴۱ نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد ۳ هزار و ۱۳۴ نفر داوطلب زن و ۴ هزار و ۴۰۷ نفر را داوطلب مرد تشکیل می‌دهند.

او افزود: در کنکور سراسری امسال داوطلبان گروه آزمایشی هنر در روز چهارشنبه ۹ تیر ماه، گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی در روز پنجشنبه ۱۰ تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی در روز جمعه ۱۱ تیر ماه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در روز شنبه ۱۲ تیر ماه به رقابت می‌پردازند.

سالمیان با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۳ حوزه‌ی آزمون در نظر گرفته شده است، افزود: دانشگاه‌های رازی، صنعتی، پیام‌نور، آزاد اسلامی و آموزش و پرورش حوزه‌های امتحانی آزمون سراسری در استان کرمانشاه هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه ادامه داد: باجه رفع نقص کارت ورود به جلسۀ آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در روز‌های سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۸-۹-۱۰ و ۱۱ تیر) از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا۱۸ و در روز شنبه (۱۲ تیرماه) از ساعت ۶:۳۰ به نشانی کرمانشاه، باغ ابریشم، پردیس دانشگاه رازی، سازمان مرکزی، طبقه اوّل، اتاق ۲۱۹ دایر خواهد بود.

سالمیان زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰ را دهه اول مرداد ماه اعلام کرد و گفت: انتخاب رشته در نیمه اول مرداد انجام و نتایج نهایی در هفته آخر شهریور اعلام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار