مردم مهمترین عنصر جلوگیری کننده از فساد

بازرس کل استان یزد گفت: قانون، کارگزاران و مردم سه عنصر مهم ایجاد کننده یا جلوگیری کننده از فساد در دستگاه‌های دولتی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،حجت الاسلام طالبی، بازرس کل استان یزد با بیان اینکه، قانون، کارگزاران و مردم سه عنصر مهم ایجاد کننده یا جلوگیری کننده از فساد در دستگاه‌های دولتی هستند گفت: قوانین و آیین نامه‌های خلق الساعه و بدون گذر از مراجع منقح می‌تواند به لحاظ ابهام و تعارض با قوانین قبلی تصویب شده به عنوان یکی از گلوگاه‌ها و ایجاد کننده فساد باشد.

او با اشاره به سفارش امام علی (ع) به مالک اشتر که در آن ملاک‌های گزینش کارگزاران را بیان نمودند، ادامه داد: کارگزاران باید در انتصاب و انتخاب افراد دقت نظر داشته و شایسته سالاری را مدنظر قرار دهند.

بازرس کل استان مردم را به عنوان تاثیرپذیرترین عنصر جلوگیری کننده از فساد در دستگاه‌های دولتی دانسته و بیان کرد: زمانی که در جامعه‌ای دو عنصر قبلی رواج پیدا کرد اخلاق و فرهنگ مردم و جامعه متلاشی و زیرو رو شده و سوء استفاده از بیت المال نیز به فرهنگ تبدیل می‌شود که اصلاح آن بسیار مشکل است.

حجت الاسلام اکبر طالبی افزود: اگر گلوگاه ایجاد فساد و تعداد آن‌ها افزایش یابد مبارزه با فساد موفقیت آمیز نخواهد بود بنابراین باید از همان ابتدا گلوگاه را از بین برد و در خصوص شایسته سالاری در استان نیز سعی شده در همه دستگاه‌های اجرایی رعایت شود.

این مسئول بیان داشت: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه‌های نظارتی و قضایی و اجرایی در استان برای برقراری سلامت اداری و مبازره با فساد وجود دارد که طبعاً این تعامل و همکاری بسیار پربرکت است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۸ ۰۸ تير ۱۴۰۰
الان من یک نفر از مردم یزد هستم یکساله مسکن و شهر سازی یزد 40 میلیون از ما گرفته بابت طرح اقدام مسکن ملی آن زمان سیماان 10 هزار تومان بود الان سیمان 32 هزار تومان شده این فساد آشکارا نیست کی به حرف مردم گوش میده گه فساد را گزارش کنند ، هنوز که هنوزه نقشه و متراژ پروژه ها هم مشخص نشده فقط محل اجرای پروژه مشخص شده است