بعد از ۱۴ سال؛

تعرفه خدمات پرستاری مشخص شد/ بیماران اورژانسی فقط ۱۰ درصد هزینه را پرداخت خواهند کرد

وزیر بهداشت از تعیین تعرفه خدمات پرستاری بعد از ۱۴ سال خبر داد و گفت: این تعرفه‌ها برای تصویب تقدیم هیات وزیران شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز جلسه بسیار مهمی در شورای عالی بیمه داشتیم و تصمیمات مهمی گرفته شد که مردم را در جریان آن‌ها قرار می‌دهم، گفت: باتوجه به اینکه بانک شیر مادر در ١١ بیمارستان مناطق محروم داشتیم قرار شد تا خدمات برای نوزادان نارسی که در آی سی یو نگهداری می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار گیرد، برای تغذیه این نوزادان از شیرخشک  استفاده می‌شود که باعث می‌شد این نوزادان گرفتاری‌های شدید روده پیدا کنند و حتی در مواردی جان خود را از دست دهند و بیمه هزینه‌های خدمات را تقبل کرد تا فشاری به خانواده‌ها وارد نشود.

وزیر بهداشت با اشاره به پوشش بیمه ای تشخیص زودرس سرطان بیان کرد: فرانشیز تشخیص زودرس بیماران سرطانی تصویب شد و اگر بیماران از نظام ارجاع مراجعه کنند، هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

نمکی با بیان اینکه خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح قرار گرفت، گفت: همچنین تست غربالگری NIPT که برای تشخیص ناهنجاری‌های جنینی بود، تحت پوشش بیمه قرار گرفت و این تست سه هزار سقط جنین را کاهش می‌دهد و پوشش بیمه‌ای در زمینه افزایش جمعیت و نگهداری جنین کمک می‌کند.

وزیر بهداشت از کاهش هزینه پرداختی بیماران اورژانسی خبر داد و گفت: پیش از این بیماران بیماران بستری موقت در اورژانس ٣٠ درصد هزینه و بیمه‌ها ٧٠ درصد هزینه را پرداخت می‌کردند و از امروز پرداختی بیماران به ١٠ درصد تنزل پیدا کرد و ٢٠ درصد پرداختی از جیب بیماران کاهش پیدا کرد.

نمکی خبر خوشی برای پرستاران داشت و افزود: آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری که ١۴ سال روی زمین مانده بود، امروز به تصویب شورای عالی بیمه رسید و تعرفه خدمات پرستاری با کار کارشناسی دقیق مشخص و برای تصویب تقدیم هیات وزیران شد که نشان از پاسداری خدمات پرستاران است البته با هیچ عامل و انگیزه‌ای نمی‌توان این خدمات و حماسه‌ها را جبران کرد و امیدواریم پرستاران این موضوع را به نشان قدردانی دولت و کارگزاران نظام بدانند و از طرفی همانطور که رهبر انقلاب دستور داده بودند، تعیین تعرفه خدمات پرستاری به سرانجام رسید تا از این طریق توانسته باشیم، انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید حمیدی
۲۲:۰۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سلام تورا را خدا جواب منو بدهید
بنده بازنشسته تامین اجتماعی میباشم و متاسفانه دچار بیماری سرطان ملانوم شده ام پزشک برای بنده از روش ایمنوتراپی استفاده میکنند. متاسفانه قیمت دارو بسیار بالاست و بنده توانایی تامین هزینه درمان را ندارم. و این روش تحت پوشش بیمه قرار ندارد.من نمی دونم چه کار کنم یکی جواب من بده هر 21روز پنجاه میلیون تومان هزینه درمان من است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
داروها و ازمایشات مربوط به بیماران کرونایی رو تحت پوشش بیمه قرار بدید همه ی داروها و ازمایشاتشون ازاد حساب نیشه و تحت پوشش بیمه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مگه قرار نبود نیروهای کادر درمانی شرکتی تبدیل وضعیت بشن چی شد معلمان که در منزل بودن تعیین تکلیف شدن اما کادر درمان که ردیف اول مبارزه با این بیماری بودن خبری نشد مگه رهبر دستور نداد پس چی شد ؟؟ چرا باشگاه خبرنگاران پیگیری نمیکنه الان مردم فکر میکنن که جیب کادر درمان پر از پوله ، بخدا نه کار ما سخت و سخت تر شده اما درامد هیچی همه اش صدای دهل از دور بود سر ما را پنبه بریدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۸ تير ۱۴۰۰
اگه خوب نبود هیچ کس ارزوی پرستار شدن نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
درتمام دنیا بجز ایران اسلامی .هزینه درمان .واموزش وپرورش رایگان می باشد قیمت داروها وعمل جراهی خدا تومان است ده درصد از این همه هزینه .....
Iran (Islamic Republic of)
رباطی
۲۱:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چرا تا الان مجانی بود صدقه سراحمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بعد از ۱۴سال قانون رو تازه میخواید اجرا کنید یعنی ۱۴سال به پرستار ظلم شده تازه مقام معظم رهبری فرمودن اجرا بشه تازه یه تکونی به خودشون دادن بعد این همه سال حالا چه اجرا کردنی خدا کنه حقی دوباره ضایع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
فقط نظام رتبه بندی فرهنگیان وفوق العاده ویژه آن ها به این راحتی به نتیجه نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تمام دارو ها آزاد!! اعمال جراحی چند میلیونی ۱۰ درصد چقدر میشه ؟
آخرین اخبار