اسلامی خبر داد؛

ایجاد شهرک های دانش بنیان برای نخبگان کشور در شهر پردیس

وزیر راه و شهرسازی از ایجاد شهرک های مسکونی برای شرکت های دانش بنیان و نخبگان کشور در شهر پردیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه با درک فرایند‌های اقتصاد دانش بنیان و فناوری و نوآوری و پژوهش و توسعه فناوری سعی کرده‌ایم این تفاهم نامه‌ها را منعقد کنیم، گفت: با برقراری ارتباط با این شرکت‌ها و پشتیبانی حمایت از آن‌ها در یک فرآیند باید بتوانیم پایه دانش و فناوری را در کشور تقویت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این اقدام نیازمند ساز و کار و حمایت همه جانبه است و با حمایت از دانش و توسعه علم و فناوری ساز و کار‌هایی برای وزارت راه و شهرسازی فراهم کرده و این اقدامات مهم و تفاهم نامه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

اسلامی توضیح داد: ایجاد فضای لازم برای حمایت از اقدامات فناوری و توسعه، موجبات تحول این برنامه‌ها و همچنین زمینه ساز تقویت این حوزه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی این اقدامات را در دستور کار خود قرار داده، به طوری که در شهر پردیس سال‌ها از تعهد باقی مانده را انجام دادیم و پارکی با ۹۰ هکتار اراضی تحویل دادیم.

اسلامی بیان کرد: در شهر پردیس در گام اول تعهد باقی‌مانده را انجام دادیم و در حال حاضر هم ۲۸۰ هکتار اراضی را به پارک علم و فناوری اضافه کردیم تا زمینه ساز توسعه و پیشرفت در این بخش شود.

او همچنین از ایجاد یک شهرک مسکونی برای شرکت‌های دانش بنیان در پردیس هم خبر داد، گفت: این شهرک‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند، ما به زودی شاهد یک شهرک مسکونی فاخر مولد و محرک و تحرک آفرین در حوزه اقتصاد دانش بنیان و شهرسازی خواهیم بود که از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه بوده است.

اسلامی بیان کرد: با چنین شهرک سازی‌هایی در کشور باید بتوان یک محیط مناسب و با کیفیت برای نخبگان، بزرگان و فرهیختگان ایجاد کنیم تا از ظرفیت‌های نوین در حوزه علم و فناوری استفاده کنیم و و بتوانیم با استفاده از این ظرفیت نخبگان را به کشور بازگردانیم.

او در پایان یادآور شد: ایجاد چنین شهر هوشمند هم در پرند و هم شهر جدید هشتگرد متصور شده است و ما از این طریق مرکز سکونت این فعالان در بخش دانش بنیان را گسترش خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار