اجرای ۴۰۶ طرح تحقیقاتی در حوزه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۴۰۶ طرح تحقیقاتی در حوزه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ۴۰۶ طرح تحقیقاتی در حوزه کرونا، ۴۹ طرح تحقیقاتی با مداخلات کارآزمایی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است.

او افزود: در مدت این پژوهش‌ها که به همت اعضای هیئت علمی، محققان و پژوهشگران در حال اجراست، دارو یا فرآیند جدید در راستای درمان بیماران مبتلا به کرونا در فاز‌های مختلف بیماری مورد مطالعه قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که از ابتدای شیوع ویروس کرونا اجرای طرح‌های تحقیقاتی مختلف در زمینه مدیریت کنترل و درمان بیماری کووید ۱۹ در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در این مدت ۴۰۶ طرح تحقیقاتی مرتبط با کرونا در سامانه پژوهان به ثبت رسیده که از این تعداد؛ ۲۵۱ پروژه در حال اجرا، ۱۹ طرح در انتظار عقد قرارداد، ۴۹ طرح در مرحله کارآزمایی بالینی، ۱۲۴ طرح پایان یافته و ۱۲ طرح نیز انصراف دادند.

تفقدی بیان کرد: در این راستا یک طرح در خصوص تولید کیت تشخیص بیماری و سایر طرح‌ها پژوهش‌هایی در سایر حوزه‌های مرتبط با کرونا مانند مطالعات اپیدمیولوژیک، روانشناختی، پیشگیری و بررسی وضعیت نیرو‌ها  است.

 

انتهای پیام//ز.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.