میزبانی بغداد از نشست سه جانبه عراق، مصر و اردن

نشست سه جانبه کشور‌های عراق، اردن و مصر روز یک‌شنبه به میزبانی بغداد و با هدف فعال‌سازی توافقنامه‌های مشترک برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الصباح، نشست سه جانبه عراق، مصر و اردن، فردا یک‌شنبه پس از دو بار تعویق به میزبانی بغداد برگزار می‌شود.

بنا به اعلام یک منبع دیپلماتیک، این نشست به منظور فعال‌سازی توافقنامه‌هایی صورت می‌گیرد که در دوره گذشته از سوی این کشورها به امضا رسید. نشست فردا میان سران عراق، اردن و مصر، در تکمیل دو نشست قبلی برگزار می‌شود.

در همین راستا عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای حضور در این نشست و دیدار با عبدالله دوم، پادشاه اردن و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، به بغداد سفر می‌کند.

منابع سیاسی قبلاً گزارش داده بودند که اجلاس سه جانبه بین سران عراق، مصر و اردن پس از توافق سه کشور درباره تاریخ آن در ابتدای هفته جاری در بغداد، پایتخت عراق برگزار می‌شود. سفیر عراق در قاهره و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب نیز برای حضور در مراسم استقبال از هیات رسمی مصری و اردنی امروز (شنبه) وارد بغداد شد.

نشست سه جانبه میان بغداد، قاهره و امان پیش از این دو بار به دلیل شرایط اضطراری به تعویق افتاده بود.

دور آخر نشست رؤسای عراق، اردن و مصر در امان، پایتخت اردن برگزار شد و درباره هماهنگی مواضع کشور‌ها در مسائل منطقه و تقویت همکاری اقتصادی و تجاری میان سه کشور گفتگو شد و وزرای سه کشور نشست‌های متعددی در قاهره داشته و درباره مسائل مورد اهتمام طرف‌ها رایزنی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار