خطیب جمعه قم مطرح کرد؛

ضرورت رسیدگی به تخلفات انتخاباتی/رئیس‌جمهور منتخب دولت کارآمد تشکیل دهد

آیت الله سعیدی گفت: دستگاه‌های دخیل در انتخابات باید گزارشی از روند رسیدگی به تخلفات ارائه دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه امروز که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مصلای قدس اقامه شد،ضمن تبریک به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان نامزد منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور منتخب مردم با تلاش روز افزون و مبارزه قاطع با فساد و مفسدین می‌تواند در جهت بهبود اوضاع معیشتی مردم حرکت کند.

او  تشکیل دولتی مقتدر، جوان و انقلابی را زمینه‌ساز ایجاد ایرانی قوی در دهه پنجم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دولت انقلابی سیزدهم می‌تواند ضعف‌های دولت‌های گذشته را به فرصت‌هایی برای رشد و شکوفایی ایران اسلامی تبدیل کند.

آیت‌الله سعیدی گفت: موفقیت دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند عامل حضور چشمگیر و پرشور مردم در انتخابات‌های پیش رو باشد.

او با اشاره به نارسایی‌های ایجاد شده در روند برگزاری انتخابات افزود: باید با متخلفان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا برخورد قاطعی صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه قم گفت: تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های دخیل در انتخابات ۲۸ خرداد باید گزارشی از روند رسیدگی به تخلفات در انتخابات را ارائه و زمینه را برای برخورد قاطع با متخلفان فراهم کنند.

او با اشاره به کمبود تعرفه و وجود اخلال در سیستم اخذ آرا گفت: در ساعات اولیه رای گیری، وجود اخلال در دستگاه‌ها باعث شد بسیاری از مردم که در همان ساعات اولیه رای گیری در شعب اخذ رأی حضور پیدا کرده بودند نتوانند رای خود را به صندوق بیندازند و برخی از این افراد بدون رای دادن مجبور شدند به خانه برگردند.

آیت‌الله سعیدی گفت: اگر این اخلال‌ها و کمبود تعرفه در برخی از شعب اخذ رای وجود نداشت آمار مشارکت مردم در انتخابات به مراتب بیشتر می‌شد.

خطیب جمعه قم انتخابات ۲۸ خردادماه را روزی بزرگ در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: مردم لحظه شناس و هوشمند ایران اسلامی بار دیگر با حضور خود در عرصه انتخابات ،نقشه‌های دشمنان ملت و مملکت را نقش بر آب کردند و گام مهم و بلندی در مسیر رشد، توسعه و آبادانی ایران اسلامی برداشتند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.