ترس نظامیان صهیونیست از برگزاری راهپیمایی فلسطینیان در نوار غزه

نظامیان صهیونیست از ترس برگزاری راهپیمایی گسترده فلسطینیان در نوار غزه پس از نماز جمعه، خود را برای مقابله با آن آماده کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معا، پایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد: ارتش امروز خود را برای احتمال درگیری شدید با فلسطینیان در نوار مرزی باریکه غزه آماده می‌کند.

والا تاکید کرد: ممانعت اسرائیل از ورود کمک‌های مالی قطر به غزه موجب بدتر شدن اوضاع اقتصادی این باریکه شده و همین مسئله احتمال تشدید تنش و درگیری در این منطقه را افزایش داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برآورد کرده که امروز تظاهرات‌های شدیدی در نواحی مرزی غزه پس از نماز جمعه برگزار شود. البته منابع صهیونیستی احتمال شلیک راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی را بسیار کم دانسته‌اند.

از سوی دیگر؛ فعالان فلسطینی با صدور فراخوانی خواستار برپایی راهپیمایی گسترده در شهر رام الله واقع در کرانه باختری در محکومیت ترور «نزار بنات» فعال سیاسی فلسطینی به دست سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان شدند.

این راهپیمایی قرار است پس از اقامه نماز جمعه در میدان المناره در شهر رام الله برگزار شود.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز با همسر نزار بنات تلفنی گفتگو و تاکید کرد که این جنایت تعدی به همه ملی‌گرایان و آزادگان فلسطینی و تمامی کسانی بود که علیه فساد مبارزه و از راهکار مقاومت حمایت می‌کنند.

او تصریح کرد: کسی که اینچنین مردی را هدف حمله قرار داده و به شهادت رسانده، هیچگونه حس ملی ندارد.

اسماعیل هنیه بر ضرورت پیگیری این قضیه و بازخواست و مجازات تمامی کسانی که در این جنایت دست داشته‌اند، تاکید کرد.

روزنامه عبری زبان یدیعیوت آحارانوت نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از فردا جمعه مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان را از ۶ مایل به ۹ مایل افزایش می‌دهد و گذرگاه کرم ابوسالم را هم برای ورود کالا‌های اساسی به نوار غزه بازخواهد کرد، مسئله‌ای که به عقب نشینی این رژیم و تسلیم شدن آن در برابر خواسته‌های جنبش‌های مقاومت فلسطینی عنوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار