معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

گلخانه داران با انگیزه صادراتی وارد کار شوند

محمد جواد تشکری گفت: گلخانه داران باید به فکر صادرات محصولات خود باشند و در واقع باید انگیزه صادرات محصول در کشاورزان گلخانه دار وجود داشته باشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: قیمت نهاده‌های گلخانه‌ای با توجه به افزایش قیمت ارز، و برداشتن ارز ترجیحی از نهاده ها، به شدت افزایش یافته است و این افزایش قیمت حتی تا بیش از پنج برابر نیز بوده است.


بیشتر بخوانید


او گفت : علاوه بر نهاده‌های گلخانه ای، تجهیزات ساخت گلخانه از جمله پلاستیک، و ... نیز افزایش یافته است.

تشکری ادامه داد: با توجه به این شرایط کشاورزان برای جبران هزینه‌های تولید خود و کسب سود بیشتر، باید به فکر صادرات محصولات خود باشند و در واقع باید انگیزه صادرات محصول در هر کشاورز در حال ساخت گلخانه وجود داشته باشد و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بازار‌های خارجی مقصد کار آن‌ها باشد.

او تاکیدکرد: از سوی دیگر برای تامین نهاده‌های مورد نیاز گلخانه داران، به دنبال آن هستیم تا نهاده‌های بومی را تهیه کنیم و برای رسیدن به این هدف از سوی وزارت خانه فراخوانی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است تا با کمک مرکز تحقیقاتی وارد کار‌های تخصصی برای تهیه نهاده‌هایی همچون بذر شوند.

 تشکری گفت : اما باید به این نکته توجه داشت که تولید بذر امری زمان بر است و شاید دو تا سه سال به طول انجامد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.