همایش بین المللی "نبرد سیف‌القدس" در قم آغاز به کار کرد

همایش بین المللی "نبرد سیف القدس "امروز با سخنرانی شخصیت‌هایی از کشور‌های مختلف در قم آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، همایش بین‌المللی "نبرد سیف القدس؛ محور مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی" روز پنجشنبه با سخنرانی شخصیت‌هایی از کشور‌های مختلف در قم آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط،معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در این همایش با اشاره به اهداف برگزاری همایش بین المللی "نبرد سیف القدس" اظهار کرد: پس از پیروزی غرور آفرین مقاومت فلسطین در نبرد ۱۲ روزه، ضرورت بررسی جزئیات این رویداد افتخار آمیز دوچندان شد؛ به همین دلیل تصمیم بر این شد تا ابعاد دستاورد‌های پیروزی مجاهدان فلسطینی بیشتر مورد بررسی قرار گرفته و چشم انداز این حرکت قوی و روبه رشد مورد بررسی قرار بگیرد.

او اضافه کرد: بر این اساس، در همایش حاضر که در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد، شخصیت‌های بیش از ۱۰ کشور اسلامی مانند ایران، فلسطین، بحرین، مصر، لبنان، عراق، عمان، پاکستان، هند، افغانستان، مالزی و کنیا حضور خواهند داشت و هر کدام در چارچوب یک موضوع مشخص در خصوص تحولات اخیر قدس سخنرانی می‌کنند.

معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری گفت: در نشست نوبت صبح این همایش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سخنرانی کرد و همچنین پیام تصویری رهبر شیعیان بحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم به این همایش به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

خیاط گفت: در بخشی از این همایش  از مجموعه مقالات همایش به ۲ زبان فارسی و عربی شامل ۴۰ مقاله رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار