کلاهبرداران اینترنتی در کمین مردم نصف جهان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از سرقت اطلاعات شخصی شهروندان از طریق افراد سودجو و سامانه جعلی ثنا هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: با توجه به گزارش‌های مکرر شهروندان به پلیس فتا پیامک‌هایی با عنوان "شما مرتکب جرم شده اید و برای دریافت حکم خود باید به لینک زیر مراجعه کنید. " برای مردم ارسال می‌شود که باید هشدار داد ممکن است این گونه پیام‌های ارسالی  به قصد کلاهبرداری باشند.

اوادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود به  پیام‌های ارسالی جعلی توجهی نداشته باشند تا به دام کلاهبردان فضای مجازی گرفتار نشوند و پس از دیافت هر پیامک‌ ابتدا صحت پیام را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: ورود شهروندان به سامانه‌های غیر مجاز موجب می‌شود تمام اطلاعات شخصی فرد مورد سرقت قرار گیرد.

سرهنگ مرتضوی اظهار داشت: تفاوت سایت‌های جعلی با سایت اصلی ثنا در عبارت http ذکر شده در لینک و نماد‌های اعتماد الکترونیکی است.

او افزود:  روزانه حدود ۱۰ تماس از سوی شهروندان با عنوان  کلاهبرداری از طریق پیامک به پلیس اطلاع رسانی می‌شود و متاسفانه آمار بالایی در کشف این موارد مجرمانه شناسایی شده است.

کنکوری ها مراقب کلاهبرداران سود جو باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: با توجه به فصل آزمون کنکور کلاهبردارانی به میدان آمدند تا از افراد نگران کنکور سود جویی کنند.

او ادامه داد: توصیه می شود متقاضیان کنکور به فروش سوالات توجه ای نداشته باشند تا به دام کلاهبرداران فضایی مجازی گرفتار نشوند، با توجه به پبگیری ها ی لازم تمام سوالات فروخته شده به افراد از سال های گذشته است.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.