افتتاح محفل قرآنی کتابخانه های عمومی استان خوزستان

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان از برگزاری آئین افتتاح محفل قرآنی کتابخانه های عمومی استان خوزستان به صورت مجازی خبر داد.

احمد رضا دشت افکن رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان  در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،ضمن تشکر از عوامل اجرای برنامه افتتاحیه قرآن و عترت، گفت: در راستای و ترویج فرهنگ قرآن و معارف اسلامی، محفل قرآنی کتابخانه های عمومی استان خوزستان به میزبانی شهرستان آبادان افتتاح شد.

او هدف از راه اندازی محفل قرآن و عترت را تلاش در جهت ارائه آموزش های قرآنی و ترویج معارف اهل بیت( علیهم السلام) دانست.

آئین افتتاحیه محفل با حضور مجازی کتابداران سراسر کشور، طلاب حوزه علمیه و هموطنان، به صورت پخش زنده کشوری با قرائت دلنشین قرآن مجید توسط قاری بین المللی رسول مظفری آغاز شد.

همچنین مهدی غلامعلی استاد دانشگاه قرآن و حدیث تهران به عنوان سخنران این مراسم طی سخنانی به بررسی ابعاد زندگی امام رضا(ع) و پیشینه کتابت و کتابخوانی در صدر اسلام جامعه پرداخت.

او افزود: هر چقدر کتابخوانی در جامعه بیشتر باشد، علم آن جامعه بیشتر و جهل آن جامعه نیز کمتر خواهد بود.

حجت الاسلام غلامعلی در تشریح حیات علمی امام رضا(ع) تصریح کرد: آن امام (ع) همواره به نوشتن نامه های گوناگون و تدریس احادیث پیامبر اسلام و پاسخگویی به شبهات دینی و تربیت شاگردان ممتاز در عرصه فقه اسلامی تلاش فراوان نمودند.

او اظهار داشت: امام رضا(ع) همیشه به قرائت قرآن و عمل به مفاهیم آن مداومت داشتند.

در ادامه زینب یار شریفی مدرس و معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آبادان به معرفی کتاب پیشوایان کرامت و کتاب سیره امام رضا(ع) و بیان و بررسی ابعاد شخصیتی و زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پرداختند و مطالعه این دو کتاب ارزشمند را به حاضران و نسل جوان توصیه نمودند.

در پایان فرهنگ دشتی از شاعران آئینی آبادانی نیز پیرامون امام رضا علیه السلام و اهل بیت(ع) شعر سرایی کردند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.