صفاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتشار پیش‌بینی صورت‌های مالی یک اهرم کمکی برای سهامداران است

کارشناس بازار سرمایه گفت: انتشار پیش بینی صورت های مالی می‌تواند یک اهرم کمکی برای سهامداران به منظور خرید سهام و تشخیص پربازده بودن آن باشد.

مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در مورد تصمیمات سازمان بورس در خصوص ارائه انتشار گزارش پیش بینی سود (زیان) شرکت‌ها از ۲۵ تیرماه، اظهار کرد: شرکت کنتور سازی در سال ۹۶ با انتشار یک صورت مالی نادرست در سامانه کدال سبب شد تا انتشار گزارش پیش بینی سود (زیان) شرکت‌ها متوقف شود به گونه‌ای که سازمان بورس  طی یک مصوبه‌ای به تمام شرکت‌ها ابلاغ کرد که فقط باید صورت‌های مالی یک سال گذشته خود را منتشر کنند.

او افزود: این تصمیم سبب به انحراف کشیدن شرکت‌ها شد همچنین ریزش شدیدی که طی  سال گذشته در بازار سرمایه رخ داد یک سمتش به همین مصوبه بازمی گردد، چرا که سهامداران از سود تقسیمی یک ساله و گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها که در شهریور یا مهر منتشر می‌شد اطلاع چندانی نداشتند و در خلاء اطلاعاتی به سر می‌بردند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در بازار دو رویکرد وجود دارد که یکی از آن‌ها به آینده و دیگری به گذشته باز می‌گردد، سازمان بورس وقتی انتشار گزارش پیش بینی سود (زیان) شرکت‌ها را برداشت سبب آسیب رساندن به این دو رویکرد شد زیرا سهامداران وقتی می‌خواهند یک سهمی را خریداری کنند به گذشته و آینده آن نگاه می‌کنند.

صفاری گفت: از نظر بنده اجرا شدن این طرح می‌تواند یک اهرم کمکی برای سهامداران به منظور خرید سهام باشد به سبب آنکه شخص می‌داند که آیا این سهام در آینده پر بازده است یا در حیطه کم بازده‌ها قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: اینکه اکنون سازمان بوریفقط ۵ صنعت را در دستور کار این ابلاغیه قرار داده به سبب صادراتی محور بودن آن‌ها است، به نوعی می‌توان گفت سازمان می‌خواهد این دستورالعمل را روی این چند نماد اجرا کند اگر موفقیت آمیز بود آن را روی سایر نماد‌های دیگر به در آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار