به علت شیوع کرونا و افزایش قیمت طلا:

حدود نیمی از کارگاه‌های تولید طلا در استان همدان نیمه تعطیل شدند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان همدان گفت:به علت شیوع کرونا و افزایش قیمت طلا در بازار،از ۷۰ کارگاه تولید طلا در استان۳۰ کارگاه نیمه تعطیل شدند.

مهدی غلامی رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:به دلیل شیوع ویروس کرونا وافزایش قیمت طلا با کاهش خرید طلا در استان مواجه شدیم.

او در ادامه افزود:ضروری نبودن خرید طلا و آخرین گزینه بودن آن در سبد خرید خانوار و برگزار نشدن مراسم و جشن ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کسادی بازار طلا تاثیر مستقیم داشته است.

غلامی با اشاره به اینکه ۷۰ کارگاه تولید طلا در استان همدان وجود دارد اضافه کرد:اکنون ۳۰ کارگاه به علت شیوع کرونا و افزایش قیمت طلا وکاهش توان خرید مردم ،نیمه تعطیل شدند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان همدان بیان کرد:برای رفع معضل تورم طلا پیشنهادی به اتحادیه کل کشور داده ایم که طلا از ۱۸عیار به ۱۴و۱۲عیار برسد و قدرت توان خرید طلا افزایش یابد.

او تصریح کرد:در کشورهای ترکیه و ایتالیا طلا با عیار کمتری به فروش می رسد و ماهم پیشنهاد داده ایم و این طرح در دست بررسی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان همدان با اشاره به اینکه در شهر همدان ۲۷۱طلا فروشی داریم گفت:بازار طلا تحت تاثیر دو عامل اونس جهانی و قیمت دلار داخلی است.

غلامی یادآور شد: کاهش عیار طلا می تواند راهی برای افزایش قدرت خرید مردم باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار