افزایش ۷۱ درصدی کشف مواد مخدر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از افزایش ۷۱ درصدی کشف مواد مخدر در استان در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در نشستی خبری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: پاکسازی چهره جامعه از معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از مهمترین الویت‌های ماموریتی نیروی انتظامی در امسال است.

او با اشاره به روند رشد کشف مواد مخدر در سال‌های گذشته، گفت: حدود یک تن و ۴۹۱ کیلو مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در استان کشف شده است که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد ۷۱ درصدی برخوردار بوده است.

میرزایی اهداف نیروی انتظامی در بحث مبارزه با مواد مخدر را مقابله با تولیدکننندگان مواد مخدر، مقابله با مصرف کنندگان به منظور کاهش تقاضا، آموزش کارکنان، آموزش همکانی و اطلاع رسانی عمومی، مقابله با کشت مواد مخدر از جمله مخدر‌های گلخانه ای، مقابله با تولیدکنندگان مخدر‌های صنعتی و پاکساری نقاط آلوده به مواد مخدر با هماهنگی سازمان‌های دخیل برشمرد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تشدید اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، افزود: مازندران هرچند در مسیر ارتباطی حمل مواد مخدر قرار ندارد، ولی گا‌ها شاهد ورود، عرضه و یا جابجایی مواد مخدر از محور‌های این استان به استان‌های همجوار هستیم.

سردارمیرزایی با بیان این که بحث مقابله با مصرف مواد مخدر از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار پلیس مبارزه با مواد استان قرار دارد، گفت: به همین منظور و در راستای طرح‌های محله محور، پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته که برای دستیابی به آن همکاری سازمان‌های دخیل و همسو الزامی است.

میرزایی با اشاره به رواج مخدر‌های روانگردان و کاهش سن مصرف در جامعه، افزود: هرچند ماموریت نیروی انتظامی در بحث مواد مخدر اقدامات مقابله‌ای است، ولی توجه به بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر از جمله برنامه‌های است که به آن پرداخته شده است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار