وزارت خارجه کره شمالی: تل آویو نابودگر صلح در منطقه است

وزارت خارجه کره شمالی ضمن انتقاد شدید از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد تل‌آویو نابودگر صلح در منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز سه شنبه (دیروز) حملات هوایی جدید رژیم صهیونیستی را به نوار غزه محکوم و اعلام کرد این حملات قربانیان غیرنظامی زیادی بر جای گذاشته است.

وزارت خارجه کره شمالی در یادداشتی به قلم یانگ میونگ سونگ، دبیرکل انجمن کره شمالی و کشور‌های عربی که در سایت این وزارتخانه منتشر شد، نوشت: اسرائیل بار دیگر نوار غزه را هدف حملات هوایی بی هدف قرار داد و تعداد زیادی جان باختند. اسرائیل نابودگر صلح در خاورمیانه است و ماهیتی جز رژیم سرطانی ندارد.

وزارت خارجه کره شمالی به سرکوب شدید اعتراضات فلسطینیان و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه که اوایل این ماه صورت گرفت، واکنش نشان داد و نوشت: جنایات قتل عامی که اسرائیل مرتکب می‌شود به چالش کشیدن علنی قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

پیونگ یانگ حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی را به نوار غزه نقض توام با خشونت توافق آتش بس –که رژیم صهیونیستی و حماس روز ۲۱ مه امضا کردند- دانست و افزود: این جنایتی ضد بشری است که حق حیات ملت‌های خاورمیانه به ویژه فلسطین را به طور جدی تهدید می‌کند.

از سوی دیگر دبیر کل انجمن کره شمالی و کشور‌های عربی نوشت: گسترش شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل در خاک فلسطین و حملات هوایی وحشیانه اسرائیل را علیه کشور‌های دارای حاکمیت به شدت محکوم و از مبارزه ملت‌های عرب برای یافتن راه حل مسالمت آمیز برای مسائل خاورمیانه و حفظ حاکمیت ملی حمایت می‌کنیم.

به گزارش یونهاپ، فلسطین یکی از اصلی‌ترین کشور‌های دوستِ کره شمالی است؛ به گونه‌ای که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و محمود عباس، رئیس (تشکیلات خودگردان) فلسطین در مناسبت‌های مهم دو کشور پیام‌های تبریک رد و بدل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار