برنامه مشترک چین و کره شمالی برای ایجاد صلح در منطقه

یک نشریه حامی کره شمالی در مقاله‌ای اعلام کرد که کره شمالی و چین برنامه مشترکی برای ایجاد صلح در منطقه و کنترل پایدار اوضاع در شبه جزیره کره دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، نشریه «چوسون سینبو» از ارگان‌های حامی کره شمالی در ژاپن روز چهارشنبه در مقاله‌ای نوشت که کره شمالی و چین برنامه‌های مشترکی برای ایجاد صلح در منطقه و کنترل پایدار اوضاع در شبه جزیره کره دارند.

این مقاله چند روز پس از آن منتشر شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از کشور خود خواست آمادگی گفتگو و البته رویارویی با آمریکا را داشته باشند و از تلاش برای کنترل پایدار اوضاع در شبه جزیره خبر داد.

چوسون سینبو نوشت: «احزاب و دولت‌های دو کشور به طور مداوم در تلاش برای کنترل پایدار اوضاع و اطمینان از صلح در منطقه هستند و هر دو در یک راه قدم می‌گذارند.»

این روزنامه همچنین افزود: «نظرات مشترک سفیر کره شمالی و سفیر چین نشانه‌های واضحی از این امر است.»

 در مقاله منتشر شده اخیر در رودونگ سینمون، روزنامه رسمی کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی، لی جین جون، سفیر چین در کره شمالی بر اهمیت همکاری بین این دو کشور متحد در زمینه صلح، ثبات و رفاه منطقه تأکید کرد.

همچنین ری ریونگ نام، سفیر کره شمالی در پکن در روزنامه «مردم چین» مطلبی نوشت و خواستار تلاش‌های بی دریغ برای تقویت روابط دو جانبه شد.

پیونگ یانگ در تلاش است تا روابط نزدیکتر با متحدان سنتی خود را در بحبوحه بن بست در مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار