تعیین تکلیف مالکیت سبلان پارچه گامی برای اشتغالزایی بالا است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه تعیین تکلیف مالکیت سبلان پارچه مورد پیگیری استانداری بود، تحقق این امر را گامی برای اشتغالزایی بالا در استان دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در مراسم بازگشایی مجتمع تولیدی سبلان پارچه و نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات این واحد گفت: جواز تاسیس این واحد در سال ۱۳۸۱ صادر و در سال ۱۳۸۲ حدود ۱۸ هکتار از اراضی شهرک صنعتی شماره دو اردبیل در اختیار این طرح قرار گرفت که ظرف سه سال بعد حدود ۱۳ هکتار آن تبدیل به سوله‌های خط تولید و ساختمان‌های جانبی شد.

او ادامه داد: بعد از نصب و راه اندازی بهترین و مدرن‌ترین ماشین آلات خط تولید که از پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا وارد شده بود در ۲۶ مردادماه ۱۳۸۶ به دست رئیس جمهور وقت مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت که سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی ۳۵ درصد و بانک تجارت به عنوان بانک عامل ۶۵ درصد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: یک سال بعد از بهره برداری این واحد با مشکل نقدینگی مواجه شد که نهایتا اعتراضات مربوط به مطالبات کارگری، تامین اجتماعی و افراد حقیقی و حقوقی پیمانکار طرف قرارداد این واحد موجب تعطیلی آن شد.

عزیزی تصریح کرد: ابتدا برای مدتی این واحد برای فعال سازی مجدد در اختیار هیئت پنج نفره وزارت صنایع و معادن وقت و بعد حدود دو سال در اختیار شرکت آرتا تجارت از شرکت‌های وابسته به بانک تجارت قرار گرفت.

او بیان کرد: از اوایل سال ۱۳۹۱ با حکم شعبه ۲۲ دادگاه عمومی حقوقی تهران این مجموعه ورشکسته اعلام شد و در اختیار اداره کل تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه قرار گرفت.

معاون استاندار اردبیل اظهار کرد: از آن تاریخ تا سفر سال گذشته رئیس محترم قوه قضائیه به صورت استیجاری در اختیار شرکت‌های مختلف بود و به دلیل استیجاری بودن واحد هیچ یک از شرکت ها قادر به برنامه ریزی بلند مدت و استفاده از تمام ظرفیت‌های این واحد نبودند.

عزیزی گفت: در سفر سال گذشته آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه دستور پیگیری و حل و فصل حقوقی این واحد صادر و نهایتا این مجموعه اواخر سال گذشته در اختیار سرمایه گذار اولیه قرار گرفت.

او با اشاره به ظرفیت اشتغال این واحد اظهار کرد: پیش اولیه میزان اشتغال این واحد ۵ هزار نفر بوده که از قبل تحویل واحد به سرمایه گذار اولیه اشتغال موجود ۷۵۰ نفر بوده که سرمایه گذار تا پایان سال ۱۴۰۰ آن را به ۲ هزار نفر و نهایتا به شش هزار نفر افزایش می‌دهد.

عزیزی خواستار توافق سه جانبه بلند مدت سرمایه گذار این واحد با کارخانه‌های تولید محلوج و پنبه کاران و تولیدکنندگان وش پنبه در منطقه مغان به منظور اطمینان از تامین مواد اولیه شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.