مدیرعامل باشگاه سپاهان:

روابط باشگاه‌های سپاهان اصفهان با "زنیت سن‌ پترزبورگ توسعه می‌یابد

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: روابط باشگاه سپاهان با "زنیت" سن‌ پترزبورگ در قالب تفاهمنامه خواهرخواندگی و در ابعاد مختلف علمی و ورزشی توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، باشگاه فوتبال زنیت روسیه در شهر سن پترزبورگ قرار دارد و هم‌اکنون در لیگ برتر این کشور و لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند؛ سردار آزمون بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در این تیم حضور دارد.

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان امروز در جشنواره علمی و فرهنگی " اصفهان - سن‌پترزبورگ " که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به‌منظور توسعه ارتباط‌های بین‌المللی و همکاری‌های فنی و ورزشی، تفاهمنامه‌های همکاری و خواهرخواندگی با تعدادی از باشگاه‌های خارجی دارد و چند ماه پیش نیز تفاهمنامه‌ای بین این باشگاه و "زنیت" سن پترزبورگ منعقد شد.

او با اشاره به اینکه باشگاه زنیت، امسال قهرمان لیگ فوتبال روسیه شد، اظهار کرد: این تفاهمنامه بستری برای همکاری علمی و ورزشی، برگزاری رویداد‌های دوستانه و رقابت‌های ورزشی برای زنان و مردان در رشته فوتبال بین ۲ باشگاه، تبادل تجربه‌ها در زمینه فوتبال پایه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک برای ارتقای مربیگری، استعدادیابی و بازاریابی فوتبال است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: فردا چهارشنبه هیاتی از باشگاه زنیت برای هماهنگی در این زمینه و تبیین ابعاد همکاری به اصفهان سفر و از امکانات و زیرساخت‌های باشگاه سپاهان و ورزشگاه نقش جهان بازدید می‌کنند.

او همکاری بین ۲ این باشگاه را حرکتی در راه گسترش روابط بین‌الملل و بستری برای برگزاری رویداد‌های مهم ورزشی بین ۲ کشور دانست و گفت: سردار آزمون یکی از بازیکنان شاخص فوتبال ایران در باشگاه زنیت است که آموزش فوتبال را از ۱۴ سالگی در باشگاه سپاهان آغاز کرد.

ساکت خاطرنشان کرد: باشگاه سپاهان با دانشگاه اصفهان نیز تفاهمنامه همکاری در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی منعقد کرده است.

او تاکید کرد: امروزه همکاری‌ها بین شهرداری اصفهان و سن پترزبورگ، دانشگاه اصفهان و باشگاه سپاهان تبدیل به برنامه‌های عملیاتی شده است که به توسعه روابط ایران و روسیه نیز در ابعاد مختلف کمک می‌کند.

نخستین جشنواره علمی فرهنگی اصفهان - سن پترزبورگ امروز به‌منظور تقویت خواهرخواندگی میان ۲ شهر و با هدف توسعه روابط دانشگاهی در دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه سن‌پترزبورگ، شهرداری اصفهان، کنسولگری روسیه در اصفهان، استانداری شهر سن پترزبورگ، باشگاه سپاهان اصفهان و بخش خصوصی آغاز شد و تا دوم تیر امسال ادامه دارد.

در این رویداد علاوه بر سخنرانی مسئولان شهری و دانشگاهی، میز همکاری سن‌پترزبورگ در اصفهان و مرکز "روسکی میر" در دانشگاه اصفهان با هدف آموزش زبان روسی راه‌اندازی شد.

کلانشهر اصفهان با نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت، مرکز استان اصفهان و یکی از قطب‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، گردشگری، صنعتی و علمی کشور بشمار می‌آید؛ این کلانشهر با شهر‌های شیان، فلورانس، داکار، کوآلالامپور، کویت، بارسلونا، فرایبورگ، سنت پترزبورگ، لاهور، هاوانا، یاش، ایروان و بعلبک عقد خواهرخواندگی دارد.

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو دارای مراکز علمی و فرهنگی معتبری است؛ باشگاه زنیت این شهر در سال ۱۹۲۵میلادی تأسیس شد و یکی از پرافتخارترین تیم‌های روسیه است.

باشگاه فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در سال ۱۳۳۲ در شهر اصفهان پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون در لیگ برتر فوتبال کشور حضور دارد و در چند دوره قهرمان این لیگ شده است.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.