معاون توسعە و مدیریت منابع گمرک ایران:

سلامت، تخصص و پاسخگویی شاخص های اصلی تعیین مدیریت در گمرک است

ذاکری گفت:سلامت، تخصص و پاسخگویی از شاخص‌های اصلی تعیین مدیریت در گمرک است و این سازمان از لحاظ داشتن نیروی انسانی با این مولفه‌ها دارای ظرفیت بالایی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ذاکری معاون توسعە و مدیریت منابع گمرک ایران روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان کردستان اظهار داشت: کرونا و تحریم ضربه محکمی به اقتصاد هم در بخش تولید و هم خدمات وارد کرد با این وجود تدابیر ارزشمندی برای کاهش اثرات این اتفاقات اندیشیده شد.

او با اشاره به اینکه مبادلات تجاری بخش‌های مختلف اقتصادی، امنیت و سلامت را پوشش می‌دهد، اضافه کرد: گمرک در همه بخش‌ها به ویژه اقتصاد استان‌ها به خصوص در استان‌های مرزی نقش تاثیرگذاری دارد.

معاون توسعە و مدیریت منابع گمرک ایران با بیان اینکه کردستان استانی کشاورزی و معدنی و فرصت ویژه آن داشتن مرز مشترک با عراق است، گفت: در مرز باشماق اکنون روزانه یک هزار و ۵۰۰ خودرو در امر صادرات و ترانزیت تردد می‌کند.

ذاکری با اشاره به اینکه مبادلات مرزی در معیشت و درآمد مردم تاثیر بسزایی دارد، افزود: با اجرایی شدن طرح جامع ساماندهی مرز باشماق هم شاهد توسعه و رونق هر چه بیشتر این مرز خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه نیروی انسانی سرمایه هر سازمانی است، یادآور شد: سلامت، تخصص و پاسخگویی از شاخص‌های اصلی ما در تعیین افراد در پست‌های مدیریتی است.

خسروی مشاور رییس کل گمرک کشور هم در این مراسم از حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تجلیل کرد و اظهار داشت: مردم علی رغم شرایط سخت معیشتی در صحنه انتخابات حضور یافتند و با رای خود دشمنان را بار دیگر مایوس کردند.

او اضافه کرد: سازمان گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور در مرز‌ها مستقر بوده و به رسالت خود در تسریع توسعه تجارت عمل می‌کند. بهره‌مندی از توان نیرو‌های کردستانی در پست‌های مدیریتی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان هم اظهار داشت: شروع بکار دولت تدبیر و امید با تحریم و توام با رکود ناشی از آن همراه بودو از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ گشایشی در وضعیت کشور ایجاد شد و بالاترین نرخ رشد اقتصادی را شاهد بودیم

محمدعظیم ملک افزود:سپس با ورود ترامپ مجددا با تحریم‌های شدیدتر مواجه شدیم که هم مبادلات پولی و بیمه‌ای و هم حمل و نقل تحت تاثیر قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه این وزارتخانه یکی از دوران‌های سخت را گذراند و می‌توان عملکرد آنرا در اداره اقتصاد کشور موثر ارزیابی کرد، گفت: تحول فناوری در سازمان گمرک اتفاق افتاده و هوشمندسازی و برنامه تجارت فرامرزی در این سازمان اجرایی شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان یکی از مطالبات استان را توانمند سازی همکاران گمرک خواند و یادآور شد: جانشین پروری از جمله مواردی است که در گمرک انتظار می‌رود به آن پرداخته شود تا از نیرو‌های کُرد هم در سطح مدیریت گمرک در سایر استان‌ها بهره برده شود.

ناظر سابق گمرکات کردستان نیز اظهار داشت: گمرک جزو سازمان‌هایی است که هم باید مقررات بین‌المللی و هم قوانین و دستورالعمل‌های ملی را رعایت کند.

بختیار رحمانی پور با اشاره به اینکه گمرکات استان‌های مرزی علاوه بر موارد مذکور موظف به انجام تکالیف دیگری هم، چون ساماندهی مبادلات مرزی و کولبری هم هستند، افزود: گمرکات استان سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد ریال تخفیف سودبازرگانی اعمال کرد و در سه ماهه امسال هم ۲۳ میلیارد ریال تخفیف سود بازرگانی شامل مرزشنیان استان شده است.

او با اعلام اینکه حجم تجارت استان حدود ۶ میلیارد دلار است، اظهار داشت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر از مرز باشماق مریوان تردد می‌کنند.

در پایان این مراسم از بختیار رحمانی‌پور که از سال ۱۳۹۳ به عنوان ناظر گمرکات کردستان مشغول به خدمت بود تجلیل و خلیل حیدری به عنوان ناظر گمرکات استان معرفی شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.