من محیط بانم با عزمی راسخ برای حفظ امانت آینده ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در سالروز ولادت امام رضا و روز ملی محیط بان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حفاظت محیط زیست این روز را به عاشقان طبیعت محیط‌بانان فداکارو خانواده آن‌ها تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک این روز به همه محیط‌بانان بی ادعای ایران، ابراز خرسندی نمود که امروز بخشی از مطالبات بر حق و قانونی آنان نظیر افزایش ۵۰ درصدی دریافتی و قانون شدن بیمه محیط بانان و سایر قوانین حمایتی محقق شده، اما تلاش‌ها برای رسیدن به وضعیت ایده آل ادامه دارد.

او در ادامه گوشه‌ای از اقدامات و تلاش‌های خستگی ناپذیر مجموعه حفاظت محیط زیست استان در حوزه مدیریت مناطق را تشریح کرد.


بیشتر بخوانید


احمدی، ارتقای سطح مناطق تحت مدیریت از ۹.۷ صدم به ۱۱.۸ دهم درصد مساحت استان را گامی مهم برای نزدیک شدن به شاخص‌های جهانی حفاظت از محیط زیست برشمرد و اظهار داشت: سطح این مناطق در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۱۵۰ هزار و ۸۶ هکتار بود و هم اکنون به ۲۰۲ هزار و ۳۵۸ هکتار رسیده است.

او ادامه داد: دو منطقه شکار ممنوع خدا آفرین و تالاب گندمان به ترتیب در سال‌های ۹۲ و ۹۹ و پناهگاه حیات وحش شیرستان در سال ۱۳۹۶ به مناطق تحت مدیریت استان اضافه شدند.

احمدی بازنگری و تدقیق مرز مناطق حفاظت شده را گام موثری برای کاهش تعارضات زیست محیطی برخواند و آن را نتیجه چند سال کار کارشناسی بخش‌های تخصصی اداره کل و سازمان حفاظت محیط‌زیست و تعامل با دستگاه‌های مرتبط عنوان‌کرد.

او با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های فراوان ناشی از خشکسالی، تحریم، تغییر اقلیم و … گفت: به ثمر نشستن اقدامات مختلف برای احیای تالاب گندمان که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال صورت پذیرفت، باعث شد تا استان چهارمحال و بختیاری در بخش مطالعاتی، مدیریتی و محیط بانی جایزه ملی قهرمان تالاب‌ها را کسب کند.


احمدی گفت: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال ۸ باب ساختمان پاسگاه محیط‌بانی احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: مرکز تحقیقات زیست محیطی شهرستان لردگان از سال ۱۳۹۳ آغاز و در سال ۱۳۹۷، با اعتباری برابر با ۵ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

تصویب برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب‌های چغاخور و گندمان به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۹ با اعتبار هزینه شده‌ای به مبلغ ۴ هزار میلیون ریال از جمله اقدامات دیگری بود که این مقام مسئول برشمرد.

روز ولادت حضرت ثامن الحجج، امام علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان «روز محیط بان» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نام‌گذاری شده است و تلاش بر آن است که در آینده نزدیک شعار ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون محیط‌بان برای توسعه پایدار ایران محقق شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.