جهت تأمین نظر شورای نگهبان:

معلولان و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار معاف شدند

مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان در جریان اصلاح طرح جهش تولید و تأمین مسکن معلولان، ایثارگران و رزمندگان معسر را از پرداخت هزینه‌های نظام مهندسی برای یک بار معاف کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (سه شنبه یکم تیر ماه) مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره ماده (۱۵) و ماده (۱۸) طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن موافقت کردند.

در تبصره ماده ۱۵ اصلاحی آمده است: مددجویان، معلولان، ایثارگران و رزمندگان معسر با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح (سازمان امور رزمندگان) از طریق وزارت راه و شهرسازی از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار (یک واحد مسکونی) معاف هستند و هزینه آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز می‌گردد.

همچنین در ماده ۱۸ اصلاحی طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن آمده است: در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و أخذ شناسه (کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: ایرادات شورای نگهبان رفع شد و این طرح به زودی به قانون تبدیل می‌شود. با توجه به کار بزرگ نمایندگان در زمینه تولید مسکن و تسهیلات آن دستگاه‌های اجرایی باید با قدرت و قوت اقدامات لازم را در حوزه مسکن آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
با سلام . اینجانب به استناد بند چ ماده 87 قانون برنامه پنج ساله ششم و مستند به اصلاح بند الف ماده 103 قانون خدمات کشوری در خواست اعاده به خدمت را از دستگاه دولتی ( سازمان زندانها )نمودم متاسفانه از سال 1396 تا الان به علت عدم پست سازمانی خالی و تامین اعتبار از اعاده به خدمت اینجانب اقدام بعمل نیامده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
با سلام چقدر از قانون ایثارگران در دولت اجرا نمی شود لطفا در مورد عدم اجرای قانون پیگیری نماید اگر قانون جنبه اجرایی ندارد چرا تصویب میشود ممنون
آخرین اخبار