پولیتیکو: بایدن تحریم‌های ترامپ علیه ایران را قانونی می‌داند و قصد رفع آن‌ها را ندارد

مقامات آمریکایی اعلام کردند دولت بایدن تحریم‌های اعمال شده در زمان ترامپ علیه ایران را قانونی می‌داند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، رسانه‌های غربی پس از نشست خبری رییس جمهور منتخب کشورمان که روز گذشته در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، واکنش‌های مختلفی به سخنان سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب کشور نشان دادند. در این میان مجله پولیتیکو در گزارشی به بخش‌هایی از سخنان آیت الله سیدابراهیم رییسی که در آن به عدم مذاکره با آمریکا اشاره شده پرداخت.

در این گزارش آمده است: مقامات آمریکایی پیشتر هم اعلام کرده بودند دولت جو بایدن تمامی تحریم‌های دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا علیه ایران را از بسیاری از جنبه‌های حقوقی و بین المللی قانونی می‌داند و فعلاً قصد ندارد هیچ یک از آن‌ها را لغو کند.

در این گزارش همچنین آمده است: به ندرت پیش می‌آید که آمریکا رییس یک دولت خارجی را تحریم کند. این امر می‌تواند مانعی بزرگ برای سفر رییس جمهور جدید ایران برای حضور در اجلاس سازمان ملل باشد.

بسیاری از منتقدان توافق هسته‌ای در داخل و خارج از آمریکا در حال فشار بر دولت بایدن برای حفظ تحریم‌ها علیه رییس دولت ایران هستند. لغو برخی تحریم‌ها از جمله تحریم رییس جمهور ایران از سوی آمریکا بستگی به تصمیم گیری‌های طبقه بندی شده در دولت بایدن دارد.

در ادامه این گزارش اشاره شده مقامات آمریکایی امیدوارند که بتوانند برای رسیدن به یک توافق جامع‌تر با دولت جدید در ایران وارد مذاکره شوند.

به تازگی مقامات آمریکایی مدعی شدند قبل از رفع هر گونه تحریم، مقامات کاخ سفید می‌خواهند درباره توافقی جامع‌تر در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با کشورمان وارد مذاکره شوند. ادعایی که هر بار مقامات کشورمان آن را رد کرده اند و پیش شرط هر گونه مذاکره احتمالی را لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه اعلام کرده اند. آمریکا به دنبال آن است که در گام نخست ایران را به طور کامل به تعهدات برجامی اش متعهد گرداند و در گام بعد درباره برنامه های موشکی، اقدامات منطقه ای و موضوعات حقوق بشری نیز وارد مذاکره با تهران شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، تحریم ، ترامپ ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
ایران در چهار چوب آژانس و با آژانس مذاکره خواهد کرد.
مذاکره با این 4+ ×(1 -)% تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
تمام تحریم ها باید برداشته شود وگرنه مذاکره فایده نداد نمیفهمم چرا دولت 12 انقدر اصرار به برجام بی فرجام دارد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۳۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
باید در مذاکرات کاری کنیم که نابود کننده برجام آمریکا معرفی گردد از اول هم معلوم بود که بایدن میخواد از تحریم های دوران ترامپ ابله استفاده کنه پس بهتره حالا که نمیخوان تحریم ها را بردارند چند تا کار کنیم تا حسابی مسخره عالم بشن اول معرفی آمریکا به عنوان کشور غیر قابل اعتماد در قراردادهای بین المللی - دوم اجرای قرارداد 25 ساله با چین - سوم راه اندازی سانتیرفیوژهای نسل جدید - و در آخر قطع واردات از کشورهایی که نوکر آمریکا هستند و توانمند سازی تولید داخلی در همه زمینه ها
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
خدا وکیلی دولت مردامون دیگه نگن ،حداقل در این سی چهل روز باقیمانده دیگه نگن اگر ترامپ نیامده بود برجام اجرا میشد .می بینید که بایدن هم با اونا یکی ست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
باسلام اینم یکی دیگه از بلوفهای امریکاییهاست بقول سردار سلیمان دست این قمار بازها برای ما ودنبا باز شده است
آخرین اخبار