انفجار در استان پکتیا افغانستان با ۹ کشته و زخمی

انفجار مین کنار جاده‌ای در استان پکتیا در جنوب شرق افغانستان چهار کشته و پنج زخمی برجای گذاشت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل، انفجار مین کنار جاده‌ای در استان پکتیا در جنوب شرق افغانستان چهار کشته و پنج زخمی برجای گذاشت.

مسئولان محلی در استان پکتیا امروز اعلام کردند: براثر انفجار مین کنار جاده‌ای در شهرستان «احمد آباد» از توابع استان پکتیا، چهار غیرنظامی جان باختند و پنج نفر دیگر زخمی شدند، هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

پلیس کابل امروز اعلام کرد: نیرو‌های پلیس افغان با کشف و خنثی سازی چهار حلقه مین کار گذاشته شده در ناحیه هجدهم امنیتی شهر کابل و مسیر شهرستان «پغمان» از وقوع چهار انفجار تروریستی جلوگیری کردند.

از سوی دیگر جنگ و درگیری در میدان‌های جنگ در افغانستان نیز به شدت ادامه دارد، وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در ده استان افغانستان، صد و هفتاد و دو نفر از طالبان کشته و پنجاه و سه نفر از آن‌ها زخمی شدند. در این عملیات‌ها که در استان‌های ننگرهار، لغمان، ارزگان، قندهار، زابل، فاریاب، بلخ، هلمند، نیمروز و قندوز افغانستان اجرا شد، پنجاه و شش حلقه مین کارگذاشته شده نیز کشف وخنثی شد.

وزارت دفاع افغانستان گفته است دو سرکرده سرشناس طالبان در عملیات نظامیان افغان در استان هلمند کشته شدند.

همزمان با تشدید جنگ، تلاش‌های دولت افغانستان برای آزاد سازی مناطق از دست رفته به ویژه در استان‌های شمالی این کشور ادامه دارد.

سخنگوی پلیس فاریاب امروز اعلام کرد: نیرو‌های تازه نفس در شهر «میمنه» مرکز استان فاریاب مستقر شده اند و قرار است عملیات آن‌ها برای آزاد سازی مناطق تصرف شده به دست طالبان آغاز شود.

هم اکنون چهار شهرستان استان فاریاب از کنترل دولت افغانستان خارج شده است و در اختیار طالبان قرار دارد، اعزام نیرو‌های تازه نفس به شهر میمنه مرکز استان فاریاب در حالی صورت گرفت که به گفته شماری از اعضای شورای استانی فاریاب، درگیری‌ها و حملات طالبان به حومه‌های شهر میمنه نیز رسیده است.

«بسم الله محمدی» سرپرست جدید وزارت دفاع افغانستان هم در تازه‌ترین اظهارات خود بر بسیج مردمی برای مقابله با طالبان تاکید کرد.

وی از مردم افغانستان خواسته است با تشکیل بسیج مردمی در کنار نیرو‌های امنیتی افغانستان قرار گیرند و دولت این کشور هر گونه امکانات و تجهیزات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، بسیج‌های مردمی در استان‌های پروان، تخار، جوزجان، فاریاب و برخی مناطق دیگر این کشور برای مقابله با طالبان شکل گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار