آث میلان و سرمایه‌ای که به راحتی از دست رفت

باشگاه آث میلان در سال ۲۰۱۸ لوکاتلی را به ساسولو فروخت و امروز این بازیکن ستاره تیم ملی ایتالیا در رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال اروپا است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، باشگاه آث میلان برای تقویت خط حمله خود دست به جذب زلاتان ابراهیموویچ زد که سن بالایی دارد، اما این باشگاه اعتنایی به استعداد‌های جوان خود نمی‌کند.

مانوئل لوکاتلی که در ترکیب تیم ملی ایتالیا جایگزین مارکو وراتی مصدوم شده بود، مقابل سوئیس دو ل به ثمر رساند تا حکم صعود آتزوری به مرحله بعد را امضاء کند، اما باشگاه آث میلان به راحتی از این استعداد غافل شد.

لوکاتلی بازیکنی بود که توسط ماسیمیلیانو آلگری کشف شد و در حالی که فقط ۱۶ سال داشت، در تمرینات تیم اصلی میلان شرکت کرد. 

در بهار سال ۲۰۱۶ لوکاتلی نخستین بازی خود در سری آ را برابر کارپی انجام داد و فصل بعد به یکی از مهره‌های ثابت آث میلان تبدیل شد. روسونری با گلزنی لوکاتلی موفق شد پس از ۴ سال یوونتوس را شکست دهد. لوکاتلی پس از آن بازی با چشمانی اشک بار گفت: هنوز قلمی که با آن با آث میلان قرارداد امضاء کردم را نگه داشته ام.

با این حال مدیران باشگاه تصمیم گرفتند لوکاتلی را با قراردادی قرضی به ارزش ۱۴ میلیون یورو به ساسولو بفرستند. قراردادی که بعدها دائمی شد. لوکاتلی، "لئوناردو" (مدیر ورزشی سابق آث میلان) را مقصر جدایی اش از این باشگاه  می‌داند.

در همان سال لوکاتلی زیر نظر روبرتو دزربی پیشرفت زیادی کرد و استعداد خودش را به نمایش گذاشت و مدیران آث میلان را به خاطر تصمیمی که در قبال او گرفتند پشیمان کرد.


بیشتر بخوانید


حضور ثابت  لوکاتلی در ترکیب ساسولو به او  کمک کرد تا اولین بازی خود را در تیم ملی ایتالیا انجام دهد. او تابستان سال گذشته برای نخستین بار با پیراهن تیم ملی کشورش مقابل هلند بازی کرد. طی یک سال گذشته، لوکاتلی به ترکیب اصلی تیم ملی ایتالیا رسید و شایستگی های خود را در یورو ۲۰۲۰ ثابت کرد.

شکی نیست که بازیکنی با این توانایی فصل جدید را در باشگاهی بزرگ‌تر از ساسولو آغاز خواهد کرد، اما بعید است که آن باشگاه آث میلان باشد، زیرا مدیران نابلد این باشگاه با تصمیم خود زخم بزرگی به لوکاتلی جوان زدند و دیگر به این راحتی‌ها نمی‌توانند استعدادی که به راحتی از دست دادند را به سن سیرو بازگردانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار