سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش عالی در اولویت هیچ کدام از نامزدهای انتخابات نبود

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با ابراز نگرانی از کم‌توجهی به آموزش عالی گفت: در ایام انتخابات ریاست جمهوری هیچ نامزدی به این عرصه توجه نداشت.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آتی اظهار کرد: آموزش عالی حیات جامعه است، اما در مناظرات اخیر کاندیدا‌های ریاست جمهوری کمتر به این موضوع و حل مشکلات مربوط به آن پرداختند،  شاهد هستیم این حوزه در اولویت هیچ کدام از نامزد‌ها نیست.

او افزود: علی رغم جریانی که در مناظرات و اظهار نظر‌ها دیده شده است، خوف آن وجود دارد که آموزش عالی اصلا در اولویت دولت بعد نباشد و پیشنهاد و تاکید ما این است که آموزش عالی همچنان در اولویت دولت باشد؛ چرا که رشد علمی و حل مشکلات جامعه و فرهنگ جاری در جامعه تحت تاثیر آموزش عالی است.

سلیمی تصریح کرد: اگر در دانشگاه‌های ما به فرهنگ و نظام‌های معنایی توجه بیشتری شده بود، طبیعتا همه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها که امروز ممکن است کاندیدا، طرفدار یا منتقدان کاندیدا باشند، به جای پرخاشگری ممکن بود فرهنگ بهتری را برای گفت‌وگو انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: امیدوارم در دولت جدید دانشگاه‌ها به محل منازعه و کشمکش‌های جناحی و سیاسی تبدیل نشوند و به دانشگاه همچنان به عنوان مهد علم و فناوری نگاه شود.

سلیمی با تاکید بر اینکه انتظار ما از دولت آتی این است که جریان نظریه پردازی واقعی نه نظریه پردازی نمایشی که به صورت جدی در دانشگاه آغاز شده است، ادامه پیدا کند، گفت: در کشور ما علم، دانش، مدرک و نظریه این استعداد را دارند که به برخی امتیازات فردی تقلیل یابند؛ یعنی فردی به دلیل جایگاهش  یا قدرتی که به دست می‌آورد، به یکباره نظریه پرداز یا پژوهشگر نمونه شود! این همان چیزی است که این جریان را مخدوش می‌کند. اگر جریان واقعی نظریه پردازی و اندیشه پردازی ادامه پیدا کند، می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی در آینده به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار