رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر اصفهان:

حدود ۵۰ صندوق اخذ رأی در اصفهان با اختلال مواجه شدند

حجت الاسلام نقدعلی گفت: حدود ۵۰ صندوق اخذ رای در استان اصفهان با مشکل مواجه شدند، از این رو انتخابات از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به بعد برگزار شد البته کندی کار و خلل در روند اجرا قابل قبول نیست.

جت الاسلام محمدتقی نقدعلی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: از آغاز انتخابات به ویژه انتخابات شورای شهر و روستا حدود ۵۰ صندوق اخذ رای با مشکل مواجه شدند از این رو انتخابات از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به بعد برگزار شد البته کندی کار و خلل در روند اجرا قابل قبول نیست.

او ادامه داد: متاسفانه اختلالاتی در فرآیند الکترونیکی بودن انتخابات در شهر اصفهان و شاهین شهر ایجاد شد که این اختلال ناشی از تاخیر در راه اندازی کارت سامانه الکترونیکی وزارت کشور به دست عاملان بوده است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان اصفهان افزود : بنابر گفته استاندار اصفهان در ۲ روز گذشته مقرر بود مجموعه استانداری این کارت را اخذ کنند، اما امروز ساعت ۶ صبح کارت‌ها به دست عوامل صندوق اخذ رای رسیده است.

حجت الاسلام نقدعلی اضافه کرد: در حال حاضر اکثر صندوق‌های اخذ رای به صورت الکترونیکی راه اندازی شده اند مگر ۲ مورد که هنوز با ایراداتی مواجه هستند، البته استاندار دستور داده که در صورت بروز مشکلات در روند الکترونیکی رای به صورت دستی از رای دهندگان اخذ شود.

او اظهار کرد: همچنین مشکل کندی شبکه الکترونیک وجود دارد و در استان برای شناسایی و ورود اطلاعات این کندی سامانه‌های الکترونیک انبوهی از جمعیت رای دهندگان را سبب شده است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان اصفهان گفت: تقاضا می‌کنیم عوامل اجرایی وزارت کشور مشکل را به سرعت برطرف کنند و در صورت نیاز ساز و کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهند تا حق مردم در رای دادن ضایع نشود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار