تجهیزات نظامی سعودی در مسیر استان المهره

منابع محلی از انتقال بخشی از تجهیزات و نیرو‌های نظامی عربستان به استان المهره یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، خودرو‌های زرهی و غیر زرهی عربستان از حضرموت به فرودگاه الغیظه در استان المهره منتقل شدند.

استقرار نیرو‌های عربستان در گذرگاه‌های آبی، خاکی و هوایی یمن از نوامبر ۲۰۱۷، با استقرار نیرو‌هایی در فرودگاه الغیضه و بندر نشطون در المهره آغاز شد و کم کم با مداخله در وظایف مقامات محلی و جلب نظر برخی از شیوخ صاحب نفوذ قبایل، توسعه یافت.

نقش عربستان در تبدیل استان المهره به پادگان نظامی تنها در اینگونه تلاش‌ها خلاصه نشده است، بلکه آنان برای تداوم حضور خود در این استان که تاکنون از تبعات جنگ دور مانده است به کار‌های خطرناک تری روی آوردند که تغییر اسم مدارس، ارتباط شبکه مخابراتی اعم از تلفن‌های ثابت و همراه این استان به شبکه‌های مخابراتی عربستان نمونه‌ای از این تلاش هاست.

این کشور در کنار تلاش‌ها برای تحقق رویایش در عبور خط لوله نفت خود از یمن، سعی می‌کند با چنین طرح‌هایی جای پای خود را در یمن مستحکم‌تر کند تا جایی که حضور عربستان در استان المهره تنها سبب نگرانی یمن نیست، بلکه موجب نگرانی‌هایی برای سلطان نشین عمان شده است. تا جایی که این فعالیت‌ها برای مسقط یاد آور مداخلات عربستان در امور سلطان نشین عمان در حادثه ظفار است.

از سال ۲۰۱۵ عربستان و امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و با هدف حمایت از دولت مستعفی منصور هادی جنگی خونبار را در یمن به راه انداخته‌اند که نتیجه‌ای جز رقم زدن یک فاجعه انسانی بی سابقه در یمن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار