تشدید نظارت بر نرم افزار‌های چینی در آمریکا

ممکن است استفاده از برخی نرم افزار‌های چینی دوباره در آمریکا ممنوع شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دستگاه‌های اجرایی آمریکا موظفند اقداماتی سختگیرانه برای حفظ اطلاعات در مورد نرم افزار‌های چینی به اجرا در بیاورند و نظارت‌های امنیتی بر نرم افزار‌هایی مانند وی چت و تیک تاک را تشدید کنند.

به گفته منابع خبری، هدف از این اقدامات، جلوگیری از دسترسی چین و روسیه به اطلاعات شخصی و محرمانه در آمریکا عنوان شده است.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرد به منظور بررسی بیشتر، برخی اطلاعات شخصی از سازمان‌های خصوصی و رایانه‌های شخصی جمع آوری شده و پس از تحقیقات دقیق ممکن است دستگاه‌های قضایی آمریکا به این نتیجه برسند که استفاده از برخی نرم افزار‌های چینی در آمریکا محدود و یا به کلی ممنوع شود.

پیشتر دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود استفاده از نرم افزار‌های پرطرفدار چینی را در آمریکا ممنوع اعلام کرده بود که پس از روی کار آمدن بایدن این محدودیت‌ها برداشته شد. حالا مسئولان قضایی و امنیتی آمریکا می‌گویند نگران شناسایی محل کار کارمندان آمریکایی و دسترسی هکر‌های چینی به پرونده اطلاعات حساس امنیتی هستند.

مقامات کاخ سفید می‌گویند قرار است تدابیر امنیتی شدیدی علیه نرم افزار‌های چینی در آمریکا اعمال شود و نیز دامنه نرم افزار‌هایی که شامل این سختگیری می‌شود هم گسترده‌تر از قبل شود. جو بایدن همچنین در بیانیه‌ای از سایر کشور‌های جهان خواسته در این جهت با آمریکا همکاری‌های نزدیکی داشته باشند و از اقدامات واشنگتن حمایت کنند.

پیشتر ترامپ در یکی از اقدامات خود برای مقابله با چین، استفاده از برخی نرم افزار‌هایی که از داخل این کشور حمایت و کنترل می‌شدند را در آمریکا ممنوع اعلام کرده بود که این اقدام وی انتقاد‌های زیادی را در بین طرفداران این نرم افزار‌ها به همراه داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، نرم افزار ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار