خودروی خورشیدی Sol پس از یازده سال به تولید انبوه رسید

یک شرکت آمریکایی پس از ۱۱ سال وقفه اتومبیلی خورشیدی را روانه بازار می‌کند که ویژگی‌های بسیاری را برای مشتریان به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آتو ولیشن؛ خودروی خورشیدی شرکت استارتاپی به نام Aptera که در کالیفرنیا مستقر است پس از سال‌ها سرانجام قرار است به بازار بیاید. این خودرو که Sol نامگذاری شده با یک بار شارژ توانایی این را دارد که تا ۱۰۰۰ مایل مسافت را طی کند. به تازگی شرکت اپرتا برای آزمایش توانایی‌های این خودرو جدید آن را به جاده‌های ساحلی کالیفرنیا آورد.


بیشتر بخوانید


تولید پس از یازده سال وقفه

شرکت اپرتا اولین محصول تولیدی خودش را با نام e2 در دهه ۲۰۰۰ معرفی کرد، اما این شرکت به دلایلی نتوانست این محصول را به فاز تولید برساند و این پروژه در سال ۲۰۱۱ شکست خورد و به تاریخ پیوست. اکنون و پس از یک دهه این شرکت دوباره به بازار تولید خودرو آمده تا یک بار دیگر شانسش را در این صنعت امتحان کند.

خودروی اپرتا Sol خورشیدی پس از یازده سال به تولید انبوه رسید

خودروی خورشیدی Sol دومین پروتوتایپ شرکت اپرتا در این چند ماه است. این شرکت در گذشته با استفاده از پروتوتایپ Noir مراحل کار تولید خودرو را پیش برده بود. این شرکت به تازگی ویدئویی را نیز به اشتراک گذاشت که در آن با خودروی Sol در خیابان‌های سن دیگو رانندگی می‌کنند.

خودروی اپرتا Sol خورشیدی پس از یازده سال به تولید انبوه رسید

جزئیاتی از نمای بیرونی و طراحی داخلی

خودروی سول سه چرخ با طراحی خاص و منحصر به فرد خودش بیشتر به سفینه‌های فضایی شبیه است تا اتومبیل‌های معمولی. اپرتا در این باره می‌گوید که در طراحی این خودرو از مباحث پیشرفته ایرودینامیک الهام گرفته است. سول از لحاظ ابعاد بسیار کوچک است و فضای داخلی زیبا و مناسبی برای دو نفر دارد. در این خودرو قسمتی برای حمل بار هم در نظر گرفته شده که بزرگ است. در این خودرو چادری مخصوص هم طراحی شده که به قسمت پشت خودرو متصل می‌شود و می‌توان Sol را به یک مکان استراحت تبدیل کرد.

خودروی اپرتا Sol خورشیدی پس از یازده سال به تولید انبوه رسید

در قسمت داخل خودرو نمایشگر دیجیتالی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان سیستم اینفوتینمنت را کنترل کرد. این صفحه نمایش شباهت زیادی به نمایشگر‌های خودرو‌های شرکت تسلا دارد. روی سقف خودرو صفحه‌های خورشیدی قرار دارد که در روز‌های آفتابی می‌توانند باتری را شارژ کنند. طبق اعلام شرکت اپرتا، سیستم Never Charge این خودرو به گونه طراحی شده که انرژی لازم برای طی کردن مسافت ۱۱ هزار مایلی را از خورشید جذب و ذخیره می‌کند و هزینه نگهداری آن نیز پایین است.

خودروی اپرتا Sol خورشیدی پس از یازده سال به تولید انبوه رسید

اگر همه چیز همانطور که اپرتا پیش بینی کرده طی بشود، تحویل این خودرو به مشتریان آمریکایی اواخر سال جاری میلادی شروع می‌شود. در حال حاضر امکان خرید مدل ۴۰۰ کیلومتری سول با قیمت ۲۵،۹۰۰ دلار وجود دارد. شرکت اپرتا ویژگی‌های بسیاری را برای این اتومبیل خورشیدی در نظر دارد و آن را در مدل‌های محور محرک جلو، تمام چرخ محرک، در رنگ‌های متنوع و نوع صفحه‌های خورشیدی دلخواه به مشتریان عرضه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.