رئیس کل دادگستری اردبیل:

اخلاق مداری، قانونمداری و امانتداری از مهمترین ویژگی‌های مجریان انتخاباتی است

حجت الاسلام کثیرلو گفت: اخلاق مداری، قانونمداری و امانتداری از مهمترین ویژگی‌های مجریان انتخاباتی است که در کسب اعتماد مردم اثر بخش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات با اعلام کردن وضعیت مطلوب استان، بر لزوم ایجاد آخرین همکاری‌ها و هماهنگی‌ها ما بین دستگاه‌های متولی برگزاری انتخابات تاکید کرد.

او افزود: رصد‌ها و پی گیری ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با تما م توان در سه مرحله، قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات نیز انجام خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با ابراز خرسندی از علاقمندی مردم ولایی استان برای شرکت پرشور در انتخابات از تمامی مسئولان خواست بستر‌های مناسب توام با امنیت و آرامش برای حضور حداکثری مردم فراهم نمایند.

کثیرلو در پایان از اعلام آمادگی کامل و حضور گسترده کلیه قضات و کارکنان تشکیلات قضایی، دوشادوش آحاد مردم ولایی و حسینی استان برای شرکت در انتخابات خبر داد.

عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نیز از اقدامات انجام گرفته توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط، برای برگزاری انتخابات سالم و پر شور در استان به ویژه از عملکرد صدا و سیمای مرکز اردبیل در تهیه و تولید برنامه‌های مربوط به انتخابات قدردانی کرد.

او همچنین از راه اندازی و فعال بودن اکیپ‌های گشت تلفیقی برای رصد و برخورد با متخلفان خبر داد و افزود: دستگاه قضایی با هرگونه موارد ناامنی و اخلال در برگزاری انتخابات به شدت و مطابق قانون برخورد می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی راد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه با تشریح جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: تدابیر و راهکار‌های مختلفی برای پیشگیری و برخورد با متخلفین انتخاباتی پیش بینی شده است که از جمله یکی از مهمترین این اقدامات راه اندازی و فعال بودن سامانه سجام برای دریافت گزارشات مردمی است که عموم شهروندان می‌توانند از این طریق گزارشات تخلفاتی خود را به مراجع قضایی ارایه نمایند تا برخورد‌های لازم با متخلفین صورت گیرد.

باز نشر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص انتخابات، رعایت بی طرفی کامل مجریان انتخاباتی در انتخابات، کنترل و رصد فضای مجازی از سوی متولیان به منظور مقابله با هر نوع هنجار شکنی‌ها در فضای مجازی از جمله مهمترین توصیه‌های رییس کل دادگستری استان در این جلسه بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار