افشاردوست: هدف استرالیایی‌ها مهار کامل صابر کاظمی بود / تعویض‌ها دست معروف را در زمین باز‌تر کرد

کارشناس والیبال کشورمان در خصوص عملکرد تیم ملی ایران برابر استرالیا توضیحاتی را بیان کرد.

محمود افشاردوست، کارشناس والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان برابر تیم استرالیا در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ اظهار داشت: شاید خیلی از کارشناسان والیبال تصور می کردند که بتوانیم استرالیا را شکست دهیم و امتیاز این دیدار را از آن خود کنیم؛ اما نوسان در عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان باعث شد تا نتیجه را به استرالیایی‌ها واگذار کند. در بازی برابر استرالیا تیم ملی والیبال ایران بعد از چند بازی که روند پیشرفتی را پیش گرفته بود، باز هم نوسان زیادی داشت و نتوانست مثل همیشه والیبال بازی کند. استرالیایی‌ها در بازی روز گذشته بهتر از ایران بودند، آن‌ها در کار سرویس، حمله و دفاع خیلی خوب ظاهر شدند.

هدف استرالیایی‌ها مهار کامل صابر کاظمی بود

او ادامه داد: در بازی روز گذشته استرالیایی ها در جای گیری داخل زمین و همکاری در دفاع روی تور بسیار خوب ظاهر شدند؛ لیبروی تیم ملی استرالیا به خوبی جای گیری و توپ‌ها را دریافت می‌کرد. همین امر سبب شد تا بتوانند از توپ‌ها به خوبی استفاده کنند و امتیاز‌های پی در پی را کسب کنند. به نظر من تیم ملی والیبال استرالیا با برنامه بازی کرد و نشان داد که در آن بازی چه می‌خواهد. مهار صابر کاظمی یکی از هدف‌هایی بود که به آن رسیدند.

تعویض‌ها دست سعید معروف را در زمین باز‌تر کرد

افشاردوست درباره تعویض‌های تیم ملی والیبال کشورمان در بازی با استرالیا گفت: در ادامه مهار صابر کاظمی و فشار بیش از حد استرالیایی‌ها روی بازیکنان تیم ملی، آلکنو را مجبور کرد تا تغییراتی در ترکیب بدهد و بردیا سعادت را به جای صابر کاظمی وارد زمین کرد. این تغییر باعث شد دست سعید معروف هم در زمین باز‌تر شود و پاس‌های بهتری را در اختیار مهاجمان روی تور قرار دهد. تغییرات در تیم ملی بی اثر نبودند و در ادامه در ۲ ست بعدی ورق به نفع تیم ملی والیبال کشورمان برگشت و توانستیم پیروز ۲ ست بعدی باشیم.

او تصریح کرد: در ست پنجم هم شانس پیروزی داشتیم، اما باز هم استرالیایی‌ها بودند که با زدن سرویس‌های خوب ما را اذیت کردند و در لحظات حساس امتیاز‌ها را به سود خود کردند. در ست پنجم اشتباه محرز داوری هم مشخص بود؛ امتیازی که برای ایران بود را به استرالیا دادند تا شرایط سخت و سخت‌تر شود. بازیکنان تیم ملی هم از نظر روحیه به هم ریختند و نتوانستند به بازی برگردند.

تعویض‌های آلکنو برابر استرالیا عالی بود / کاش زودتر تعویض می‌کردیم

کارشناس والیبال کشورمان در پایان عنوان کرد: نکته‌ای که در بازی روز گذشته وجود داشت، تعویض‌های به موقع آلکنو بود. اگر این تعویض‌ها زود‌تر انجام می‌شدند، از همان ست دوم به بازی بر می‌گشتیم و قطعا ست دوم را می‌بردیم؛ شرایط بازی تغییر می‌کرد و پیروز این دیدار می شدیم. هرچند تمام اختیارات در دست سرمربی تیم ملی است، اما چیزی که دیدیم نشان داد تغییرات روند بازی تیم ملی را تغییر داد و ملی پوشان ایران عملکرد بهتری داشتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار