نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛

منطقه ویژه اقتصادی اگر فعال شود زمینه اشتغال بسیاری را ایجاد می‌کند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: منطقه ویژه اقتصادی اگر فعال شود خودش زمینه اشتغال بسیاری را ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی تلویزیونی نامزد‌های ریاست جمهوری از شبکه کرمان گفت: اولین موضوع و اولین سرمایه بزرگ استان کرمان نیروی تحصیل‌کرده آن است که در جای‌جای استان کرمان تحصیل‌کرده‌هایی اعم از دختر و پسر که آماده کار و فعالیت تلاش در استان کرمان و کشور هستند.

اوافزود: مردمان فرهیخته‌ای که استان کرمان دارد و ذخایری که خداوند به این استان داده است از جمله معادن بسیار ارزشمندی که از این استان می‌شناسیم و از طرفی سرزمینی است که کشاورزیش و به‌ویژه محصولات پسته استان که زبان زد خاص‌وعام است که نه‌فقط ایران بلکه در خاورمیانه به‌عنوان یک مرکز تولید محصول کشاورزی است از جمله محصول پسته است که بهترین پسته را تولید می‌کند و صادرات می‌کند که بسیار حرکت خوب و ارزشمندی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  بیان داشت:استان کرمان به دلیل شهر آفتابی و استان آفتابی می‌تواند مرکز تولید انرژی‌های خورشیدی باشد که بسیار ارزشمند است محصولات کشاورزی مثل خرما و مرکبات از محصولات استان کرمان که اگر سازماندهی شود می‌تواند ارزشمند باشد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: من در یک کلمه می‌گوییم اگر مدیریت آب در استان خوب صورت نگیرد ما شاهد همین میزان پسته‌ای که دارد تولید می‌شود و همین میزان محصولات کشاورزی که وجود دارد نخواهیم بود و این درگیر آنست که کار محصول استراتژیک در استان این‌ها موکول به مدیریت آب هست و ماعقیده جدی مان این است که در کشور‌هایی که بعضی از استان‌ها و نزولات آسمانی کم داریم اگر مدیریت آب درست صورت بگیرد و ما می‌توانیم بامدیریت آب محصولات کشاورزی پررونق کنیم و این کار در استان کرمان باید حتما صورت بگیرید.

اوافزود: شش منطقه ویژه اقتصادی برای استان کرمان تعریف شده است شما ببینید چند منطقه فعال است؟ منطقه ویژه اقتصادی اگر فعال شود خودش زمینه اشتغال بسیاری را ایجاد می‌کندوبیکاری را تا حدود زیادی کاهش خواهد داد و زمینه تولیدات وصادرات را فراهم خواهد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت:ما باید به طرف دو برابر کردن یا چند برابر کردن صادرات غیرنفتی برویم که امکان پذیر است و زمینه آن فراهم است و نیاز به کار و تلاش است.

آیت الله رئیسی گفت: استان کرمان در صنعت، کشاورزی، گردشگری می‌تواند به‌عنوان زمینه‌های فعال اقتصادی در استان کرمان باشد که اشتغال وتولید را بالا ببرد وتولید قدرت کند.

اوافزود: جوانان تصور نکنید که قدرت، قدرت نظامی است قدرت نظامی قدرت می‌آورد برای کشوری، اما قدرت اقتصادی تولید قدرت می‌کند، تااقتصاد مقاومتی با هر تکانه‌ای تکان نخورد و سفره مردم که با هر تغییر قیمت دلاری دچار آسیب نشود باید سفره مردم متحول شود باید اقتصاد و تقسیم امکانات و ظرفیت‌های کشور را عادلانه کرده تا مردم مزه شیرین عدالت را بچشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت:دادگستری خوب، سازمان خوب، اداره خوب و مجموعه خوب مجموعه‌ای است که بتواند حق مظلوم را از کسی که حق او را ضایع کرده بگیرد.

او تصریح کرد: بعضی از بخش‌ها بخش‌های فعال اقتصادی است و سیرجان که نقطه ارتباطی با بندرعباس است می‌تواند منطقی ترانزیتی باشد بسیار جایگاه حساس و باید برایش برنامه‌ریزی شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد:باید برای استان کرمان ساخت بزرگراه‌هایی که بتواند به عنوان زیرساخت‌های توسعه صنعتی، کشاورزی و معدنی استان باشد پیش‌بینی کنیم ساخت آزادراه‌ها حتماً می‌تواند به امنیت مردم و هم به امنیت جاده‌ای کمک کند و هم درحمل و نقل و انتقال کالا و این بسیار امر مهمی است.

اوافزود: امیدواریم با همت شما مردم استان کرمان انتخاباتی پرشور و باشکوه رقم خورد و هیچ کدام از مردم کرمان در روز انتخابات در خانه نماند و حتماً بیاید و رای خودش را بدهد من معتقدم امروز حلقه مفقوده در وضعیت کشور یک مدیریت کارآمدی است که بتواند تمام این امکانات را در مسیری که باید به کار بگیرد و دغدغه مردم نسبت به فقر، بیکاری و تبعیض را حل کند.

آیت الله رئیسی گفت:ما معتقدیم که ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است و باید این ظرفیت به کار بیاید تا مشکل مردم حل شود و این کار امکان پذیر است.

انتهام پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار