گرامیداشت هفته بین المللی سلامت مردان

از ۲۶ خردادماه تا یکم تیر ماه به عنوان هفته بین‌المللی سلامت مردان نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پوران خلفیان مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هفته بین المللی سلامت مردان به دنبال تجمع شش سازمان و موسسه علمی عضو این شبکه در وین در سال ۲۰۰۶، مورد توافق قرار گرفته است و از همان سال هفته بین المللی سلامت مردان از ۱۴ تا ۲۰ ژوئن به صورت گروه های اطلاع رسانی با پوشیدن لباس آبی و با استفاده از روبان آبی به عنوان نشانه سرطان پروستات برگزار می‌شود.

او افزود: در این گروه ها دیگر بیماری‌های شایع مردان از جمله دیابت، استئوپروز، سلامت خانواده، سلامت شغلی و حوادث شغلی، خودکشی و خشونت در مردان مورد توجه قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


خلفیان اضافه کرد: در دو سال اخیر با توجه به وجود همه گیری کووید۱۹ و شدت ابتلا و مرگ و میر و مشکلات سلامت مردان نسبت به زنان سبب شده است که این موضوع در صدر مسائل مطرح شده در هفته فوق قرار گیرد.

او اظهار داشت: شعار هفته بین المللی سلامت مردان در سال ۲۰۲۱، سلامت روانی مردان در همه گیری کووید۱۹ با تاکید بر مردان جوان، مردان شاغل و مردان بیکار شده به علت این بیماری در نظر گرفته شده است.

خلفیان تصریح کرد: با لغو رویداد‌های اجتماعی، بسیاری از نوجوانان‌و جوانان نه تنها برخی از مهمترین لحظات زندگی خود را از دست داده اند، بلکه از فعالیت‌های روزمره‌ای مثل گفتگو با دوستان و از شرکت در کلاس‌های درس هم دور افتاده اند.

او گفت: همچنین از دست دادن شغل و پایین آمدن سطح درآمد مردان به ویژه مردان جوان در این مدت سبب بروز بحران‌های اقتصادی و مشکلات روانی و افسردگی آنان شده است و افراد بدون کار، افراد با محدودیت مالی ناشی از کار و نداشتن ایمنی شغلی دچار اضطراب شده اند.

خلفیان بیان کرد: خدمات سلامت روان در این دوره شامل آموزش برای رفع اضطراب و نگرانی‌های مربوط به کرونا، ارائه خدمات پیشگیرانه شامل آموزش غربالگری و ارائه خدمات اورژانس روانپزشکی بویژه در زمینه پیشگیری از خودکشی است.

او ادامه داد: هفته بین المللی سلامت مردان و شرایط همه گیری ویروس کرونا، فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به سلامتی مردان است و در این هفته، عواملی که در افزایش احتمالی ابتلای آن‌ها به کرونا تاثیر گذار است را معرفی و از بروز برخی از مسائل غیرقابل جبران جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار