دولت بایدن از لغو قانون جنگ علیه عراق حمایت می‌کند

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت آمریکا پس از گذشت نزدیک به ۲۰ سال از حمله به عراق، تصمیم دارد قانون جنگ علیه این کشور را لغو کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد از لغو قانون جنگ علیه عراق مصوب سال ۲۰۰۲ پشتیبانی می‌کند.

بنا به اعلام کاخ سفید این قطعنامه نیاز به تصویب کنگره دارد و تأثیر محدودی بر عملیات کنونی آمریکا در عراق خواهد داشت.

در بیانیه ریاست جمهوری آمریکا آمده است: دولت جو بایدن از لغو قانون جنگ علیه عراق حمایت می‌کند. در حال حاضر فعالیت‌های نظامی آمریکا منحصرا بر طبق این قانون صورت نمی‌پذیرد و از آنجا که آمریکا دیگر هیچ فعالیت نظامی در عراق ندارد و مجوز جنگ عراق (AUMF) تنها به عنوان یک مبنای قانونی داخلی برای حضور در عراق شمرده می‌شود، لغو آن تأثیر اندکی بر عملیات نظامی کنونی خواهد داشت.

موافقان لغو قانون مجوز جنگ عراق معتقدند که این مجوز اکنون یک چارچوب غیر ضروری است، زیرا قبلاً هدف اصلی آن تأیید مأموریت ارتش ایالات متحده برای مقابله و برکناری رئیس جمهور سابق عراق صدام بود. آنها معتقدند که این قانون یک وظیفه پایان ناپذیر برای مشارکت نظامی در خارج از کشور به وجود می‌آورد که نتایج منفی دارد.

این قانون در اکتبر ۲۰۰۲ به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی که هیچ گاه پیدا نشد، به امضای جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا رسید و مجوز حمله به عراق را صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار