مصطفی الکاظمی: فتوای جهاد کفایی مرجعیت عراق در مبارزه با داعش ریشه ملی دارد

نخست وزیر عراق اعلام کرد که فتوای جهاد کفایی مرجعیت سبب شد گروه تروریستی داعش در مدت زمانی که هیچکس تصور نمی‌کرد، نابود شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العراقیه، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت عراق را علت نابودی گروه تروریستی داعش در مدت زمانی که هیچ کس تصور نمی‌کرد، عنوان کرد.

او در بیانیه‌ای به مناسبت هفتمین سالگرد اعلام فتوای جهاد کفایی اعلام کرد: این فتوای جهادفتوا وحشی‌های تروریستی را که در سراسر جهان رعب و وحشت ایجاد کرده بودند، متوقف کرد و سبب شد این سازمان تروریستی (داعش) در مدت زمانی که هیچ کس تصور نمی‌کرد، نابود شود.

الکاظمی گفت: فتوای جهاد کفایی مرجعیت ریشه ملی دارد و مخاطبش تمام مردم عراق است. مردم عراق نیز از همه قشر‌ها درخواست پیوستن به نیرو‌های امنیتی را برای مبارزه با داعش لبیک گفتند. با حمایت از نیرو‌های مسلح و کنترل عملکرد آن‌ها در چارچوب قوانین نظامی ملی برای اصلاح مسیر و قرار دادن کشور در مسیر درست تلاش می‌کنیم.

او افزود: همان طور که مرجعیت توصیه کرد، درباره بهره برداری سیاسی و اقتصادی از این فتوا به نفع پروژه‌های غیرملی که جانفشانی‌های داوطلبان قهرمان را خنثی می‌کند، هشدار می‌دهیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: همواره برای تحکیم پایه‌های برادری میان فرزندان جامعه به عنوان بافت یکپارچه ملی تلاش می‌کنیم تا همگی از حقوق برابر برخوردار شوند. با تبلیغات برای نفرت انگیزی و تحریک به خشونت نیز مقابله می‌کنیم. بیایید به آینده بنگریم و عراقی قوی و مقتدر بسازیم که در آن به انسان‌ها بدون تبعیض احترام می‌گذارند و زبان تسامح و بخشش بر زبان انتقام و خشونت چیره است.

مصطفی الکاظمی اعلام کرد که دولت به رغم تمام سختی‌ها و سنگ اندازی‌ها با تمام توان برای ساخت آینده‌ای شکوفا و نوید بخش ایستاده است. دولت قصد دارد یک خط مشی میانه رو و بررسی شده را در حل بحران‌ها در پیش بگیرد و از سیاست واکنش نشان دادن که در گذشته کشور را به سمت فجایع برد، فاصله بگیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار