آذربایجان غربی، رتبه دوم کشور در رفع موانع تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: با تزریق ۶٠٢ میلیارد ریال سرمایه به واحد‌های صنعتی استان در رفع موانع تولید، رتبه دوم کشور نصیب آذربایجان غربی شد.

حسن حاتمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار‎ گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته ۶٠٢ میلیارد ریال سرمایه به واحد‌های صنعتی این استان تزریق و با احیای آنها، این استان رتبه دوم کشور را از این لحاظ به خود اختصاص داده است.

حاتمی اظهار داشت: این میزان سرمایه برای بازگرداندن ٩٠ واحد تولیدی هزینه شده است.

او تاکید کرد: برای بازگشت واحد‌های صنعتی به چرخه تولید، مشکل این واحد‌ها بررسی و پرونده آن‌ها بر اساس نوع مشکل به کارگروه‌های رفع موانع تولید یا کارگروه اقتصاد مقاومتی فرستاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: برخی واحد‌های صنعتی راکد مشکل حقوقی و برخی دیگر مشکل سرمایه در گردش دارند که با بررسی موضوع مشکل واحد‌ها برطرف شده و واحد به چرخه صنعتی باز خواهد گشت.

حاتمی بیان کرد: در مجموع ۷۳ درصد واحد‌های صنعتی استان فعال است و از یک‌هزار و ۳۷۸ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان یک‌هزار و سه واحد فعال است.

او با اشاره به اینکه بیشتر واحد‌های فعال آذربایجان‌غربی در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این واحد‌ها در زمینی به مساحت ۴۷۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آن‌ها ۱۹ هزار و ۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۳ هزار و ۵۲۸ نفر در واحد‌های فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به‌کار هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.