پیگیری راه اندازی دانشکده پرستاری در لردگان

راه اندازی دانشکده پرستاری در شهرستان لردگان در سفر دکتر جان بابایی به چهارمحال و بختیاری پیگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بامیری نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان، درخواست راه اندازی دانشکده پرستاری در شهرستان لردگان را پیگیری کرد.

او ضمن تقدیر از مدیریت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان و تلاش‌های بی وقفه کادر درمانی در مدت شیوع بیماری کرونا، از حمایت‌های وزیر بهداشت و مجموعه معاونین و مدیران وی در راستای توجه به مطالبات مردم شهرستان لردگان در حوزه سلامت تقدیر کرد.


بیشتر بخوانید


بامیری با اشاره به گستردگی و وسعت جغرافیایی و جمعیت بالای شهرستان لردگان و مشکلات و کمبود‌های عدیده در شهرستان نوپای خانمیرزا، برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با فقر و بی عدالتی را از رویکرد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و نسبت به محرومیت استان چهارمحال و بختیاری و بویژه شهرستان لردگان نسبت استان‌های همتراز و همجوار ابراز گلایه کرد.

او، کمبود دستگاه و تجهیزات پزشکی از جمله سی تی اسکن و MRI و سونوگرافی را از جمله مشکلات حوزه درمان شهرستان لردگان برشمرد.

بامیری در ادامه با اشاره به توان علمی و استعداد جوانان مستعد این شهرستان در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی، احداث دانشکده پرستاری را از مطالبات به حق مردم این شهرستان برشمرد.

او با بیان اینکه بیمارستان شهداء لردگان با احتساب جمعیت ۲۵۰ هزار نفری دو شهرستان لردگان و خانمیرزا و برابر با همین جمعیت تعداد مراجعات از مناطق اطراف شهرستان از جمله شهرستان‌های اردل و ایذه و استان کهگیلویه و بویر احمد و در مجموع جمعیت نیم میلیونی مراجعه کننده به این مرکز درمانی گفت: بیمارستان شهدای لردگان برای ارائه خدمات هرچه بهتر و پاسخ گویی به حجم بالای مراجعات، نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتری است.

بهسازی شبکه شهرستان لردگان، راه اندازی پایگاه ۱۱۵، ساخت شبکه بهداشت و درمان در شهرستان خانمیرزا، پیگیری راه اندازی بیمارستان در شهرستان خانمیرزا، راه اندازی مرکز خدمات جامع سلامت در بخش ارمند شهرستان خانمیرزا، گسترش چارت شبکه، پیش بینی ساخت خانه‌های بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت در برخی از روستا و مناطق این شهرستان، ساخت و تجهیز آزمایشگاه مرکزی در شهرستان خانمیرزا و تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و نیرو‌های شرکتی و قراردادی جامعه ایثارگری از دیگر مطالبات مطرح شده از سوی نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در جلسه مشترک با دکتر جان بابایی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان بود.

گفتنی است، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان به منظور بازدید از بیمارستان شهدای لردگان و بررسی مشکلات حوزه درمان شهرستان لردگان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار