مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد:

قاتل محیط‌بانان زنجانی در یک قدمی قصاص

آبسالان گفت: قاتل شهیدان مهدی مجلل و مکائیل هاشمی محیط بانان زنجانی با حکم صادره از سوی قاضی پرونده در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آبسالان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: قاتل ۲ محیط بان زنجانی با حکم صادره از سوی قاضی پرونده در یک قدمی قصاص قرار گرفته است.

او افزود: بر اساس قرائن، شواهد و مستندات و با توجه به بررسی و تحقیقات پلیس آگاهی زنجان و اعتراف صریح متهم دستگیر شده به قتل این ۲محیط بان، قاضی پرونده با رسیدگی به موضوع حکم بر قصاص صادر کرده است.

آبسالان ادامه داد: موضوع بر روال قانونی پیش می‌رود و اولیای دم، سازمان و اداره کل حفاظت محیط زیست، همیاران و دوستداران محیط زیست پیگیر هستند تا حکم صادره از سوی قاضی پرونده در زنجان پس از تأیید مرجع ذیصلاح (دیوان عالی کشور) به مرحله اجرا درآید.

او با بیان اینکه واحد حقوقی سازمان محیط زیست نیز به جد موضوع را تا حصول نتیجه پیگیر است و به همین منظور یک وکیل اختصاصی نیز تعیین کرده است، گت: قاتل پس از شناسایی و دستگیری، اقدام به دروغگویی و فرافکنی کرده و فرد دیگری را به عنوان شریک جرم معرفی کرد اما با توجه به ادله و مستندات و بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس آگاهی استان زنجان در نهایت جنایت را بر گردن گرفت.

شهید مهدی مجلل و مکائیل هاشمی، ۱۶ فروردین ماه امسال حین عملیات تعقیب و گریز شکارچی خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه  بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی به فیض رفیع شهادت نایل آمدند.

شهید هاشمی متولد ۱۳۵۸ با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت و شهید مجلل نیز متولد ۱۳۶۶ بود و بیش از هفت سال سابقه خدمت داشت که حین تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز بر اثر درگیری و شلیک گلوله از سوی این متخلفین، آسمانی شدند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
خدا نگذره ازش