آخرین‌های انتخاباتی شورا‌های شهر استان ایلام؛

از مشارکت ۱۰ هزار رای اولی تا دعوت مردم برای حضور حداکثری در انتخابات

کم‌کم به انتخابات نزدیک می شویم و در استان ایلام نیز خبرهایی از کاندیدا‌های شرکت کننده در انتخابات شوراهای شهر به گوش می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، الیاس فتاحی رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در نشست ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه تعداد واجدان شرایط رای در استان ایلام ۴۶۰ هزار نفر است، گفت: ۱۰ هزار نفر در این استان برای انتخابات ۲۸ خردادماه به عنوان رای اولی برای اولین بار پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

او افزود: هیئت‌های اجرایی ریاست جمهوری در این دوره از انتخابات ۲۹ هیئت و شورای اسلامی شهر و روستا نیز ۴۱ هیئت هستند و تعداد شعب اخذ رای ریاست جمهوری ۸۲۶ شعبه و شعب شورای اسلامی شهر و روستا نیز ۷۷۲ شعبه است.

فتاحی افزود: حدود ۱۶ هزار نفر نیز عوامل اجرایی این انتخابات اعم از عضو شعبه، ناظر، بازرس و سایر عوامل هستند و انتخابات در ۱۲ شهرستان، ۲۷ بخش، ۲۷ شهر و ۳۵۶ روستا برگزار می‌شود.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان در انتخابات شورای شهر ۵۲۴ نفر و در شورای روستا و تیره‌های عشایری یک هزار و ۹۹۵ نفر احراز صلاحیت نهایی شده‌اند.

دعوت دیگران برای مشارکت حداکثری یک تکلیف است

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان ایلام گفت: رسانه‌های استان در بحث مشارکت حداکثری، شور انتخاباتی و تبیین لزوم حضور مردم پای صندوق‌های رای اهتمام داشته‌اند که این حرکت شایسته تشکر و قدردانی است.

او با بیان اینکه امروز قدرت تبلیغاتی دشمن آخرین حربه‌ای است برای ضربه زدن به نظام اسلامی، بیان کرد: مشارکت در انتخابات و دعوت دیگران برای مشارکت حداکثری یک تکلیف است و رسانه‌ها نقش مهم و بی بدیلی در این امر دارند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دشمنان با تمام توان رسانه‌ای و تبلیغاتی خود در تلاش هستند که مردم را از نظام اسلامی مایوس کنند، اضافه کرد: در این راستا نیازمند هستیم که افتخارات و دستاورد‌های دوران پس از انقلاب نظام تبیین شود.

امام جمعه ایلام اعلام کرد: رسانه‌ها برای مقابله با این ترفند با جدیت و پشتکار تمام تولید محتوا کرده و فرهنگ امید آفرینی را در جامعه نهادینه کنند.

او با اشاره به اینکه از همه خبرنگاران و رسانه‌ها که برای گرم کردن تنور انتخابات تلاش کردند و وقت گذاشتند، قدردانی می‌کنم، افزود: شورا‌های شهر در امر فضای شهر بسیار تاثیر گذارند و باید این نقش برای آحاد جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: وضعیت شهری در شهر ایلام مناسب نیست و در ابتدایی‌ترین خدمات مورد نیاز در شهر مشکل وجود دارد.

او با اشاره به اینکه امروز مشکلات و گلایه‌هایی وجود دارد، اما این شرایط قابل تغییر است، عنوان کرد: دشمن از اول انقلاب تاکنون همواره تلاش کرده است که مردم پای صندوق‌های رای نیایند و بر این امر تبلیغ کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار اعلام کرد: لازم است مردم برنامه‌های نامزد‌ها را با دقت رصد کرده و فردی اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: ایلام در موضوع دفاع مقدس مظلوم و رشادت‌های مردم استان ایلام مغفول واقع شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.