معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت مطرح کرد؛

حجاج کشور‌های اسلامی از حج ۱۴۰۰ محروم شدند

رضایی گفت:ما آمادگی کامل برای اعزام حجاج ایرانی متناسب با دستورالعمل های تدوین شده را داشتیم امابه تصمیم وزارت حج و عمره عربستان این امر میسر نشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اکبر رضایی،معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره تصمیم وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر عدم آمادگی پذیرش حجاج کشور‌های اسلامی در مراسم حج تمتع ۱۴۰۰ برای دومین سال پیاپی و چرایی این اقدام با توجه به برنامه ریزی کرونایی و واکسیناسیون اغلب کشور‌ها گفت: وزارت حج و عمره عربستان روز دوم ذی القعده اعلام کرد که حج امسال همانند سال گذشته فقط با حضور حجاج داخل و افراد مقیم داخل عربستان و تا سقف مشخص برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت بر اساس وظیفه ذاتی خود برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام زائران در حج ۱۴۰۰ را انجام داده بود، گفت: تمامی اقدامات مهم همانند تدوین دستورالعمل ها، آمادگی سامانه ها، تدوین دستورالعمل های بهداشتی، هماهنگی‌ها با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون حجاج و... انجام گرفته بود و برای تمامی سناریو‌های مربوط به اعزام حجاج از ایران آمادگی کامل داشتیم.

وی به تصمیم گیری وزارت حج و عمره عربستان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشور‌های اسلامی واکسیناسیون خود را آغاز کرده اند و از طرفی شرط ورود به عربستان نیز در اختیار داشتن تست منفی کرونا، انجام واکسیناسیون، شرط سنی و ارائه گواهی سلامت جسمانی بوده، انتظار می‌رفت حج سال جاری با حضور تعدادی از حجاج کشور‌های اسلامی برگزار شود، اما متاسفانه این مهم میسر نشد و تصمیم وزارت حج و عمره عربستان همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد و حجاج کشور‌های اسلامی از حضور در سرزمین وحی و انجام این فریضه شرعی محروم شدند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۲۱:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
نه پس برگزار می کردند تا کرونا بیشتر گسترش یابد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
حاجی می شوند که پز بدهند و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
مسلمانانِ مقیّد، برای عبادت به این سفر می‌روند و نه بازارگردی و خرید کالاها.
این سفر برای هر فرد یکبار در طول کلّ عمرش (با شرایط استطاعت) واجب می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
ان شاءالله که هر چه زودتر این ویروس منحوس از بین برود و توفیق تشرّف به این مکان مقدّس و ملکوتی روزی همه ما بشود.
اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام.
سپاس از درج پیام بنده کمترین
Korea (Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
بهتر ، در این شرایط اقتصادی چرا باید حجاج برم ارز از کشور خارج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
حیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
صد حیف
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
امسال پول تو جیب عرب ها نمیره
Canada
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
هزینه مکه را به فامیل محتاج و ووو ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
البته که این کار، امر نکوییست برای امسال که این شرایط پیش آمده و البته امیدواریم که هر چه زودتر برطرف شود این ویروس و این راه ملکوتی باز شود ان شاءالله .
سپاس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
ای بابا
Canada
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
حج بر افرادی که استطاعت دارند یکبار در عمرشان واجب است. همانگونه که رسیدگی به افراد نیازمند واجب است. هر کدام جای خود. نمیشود یک واجب را جایگزین واجب دبگری کرد بلکه به هر دو باید عمل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خداوند همه جا هست اگه به آن تفکر برسید.برای مثال پسر من معلول ذهنی حرکتی خیلی شدید است ۲۰ ساله میباشد.حتی یکبار این دوستان که حاجی هستند یک سرکشی به پسرم نکردند.کلا حج را تعطیل کنید و بجای خرج برای عریها به معلولهای بهزیستی و کمیته امداد بدهید.خداوند بدون شک خوشحال میشود.البته گفتم به شرط رسیدن به آن تفکر بزرگ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
برادر یا خواهر محترم 19:24, انشاءالله با عنایت أئمه معصومین فرزند عزیز شما شفای عاجل یابد و سلامتی کامل خود را بدست آورد . ولی حجاج از کجا بدانند که شما چنین مشکلی دارید . چون شما چنین مشکلی دارید باید حج را تعطیل کرد ؟ چرااز روی ناراحتی و دلخوری از برخی افراد چنین حرفی میزنید که قطعا خداوند راضی نیست . حج تمتع برای فرد مستطیع برای یکبار در طول عمر مثل نماز واجب است و هیچ واجب و مستحب دیگری جای أن را نمیگیرد . بجای این تفکرات و سخنان دعا کنید راه حج باز شود و انشاءالله خودتان هم مشرف شوید و در آن مکان مقدس شفای فرزندتان را از صاحب کعبه و معصومین مدفون در سرزمین وحی بخواهید و بگیرید و یا از حجاج عازم بخواهید ب ای شفای فرزند شما و همه بیماران و رفع گرفتاری همه مسلمانان و از جمله شما دعا کنند . یکی از بهترین مکانها و زمانهای استجابت دعا, مزار معصو.مین و بویژه سرزمین عرفات در روز عرفه میباشد . پس بیائید بجای تنگ نظری و چنین افکار و سخنان نسنجیده ب ای رفع همه گ فتاری های یکدیگر دعا کنیم . لطف و رحمت خداوند متعال آنقدر وسیع است که اگر اراده کند همه گرفتاریها و از جمله مشکلات شما حل میشود و فرزند عززر و دلبند شما در کمتر از ثانیه ای شفا میابد و اصلا ربطی به حج و حجاج و هزینه أن ندارد .باید دید حکمت خدا چیست . ضمنا حل مشکلات معیشتی شما به قول خودتان به ِکمیته. امداد و بهزیستی مربوط است که به اندازه کافی هم بودجه دارند و هم کمکهای مردمی دریافت میکنند واگر قصوری دارند , آنها باید پاسخگو باشند نه حجاج . ضمنا آنچیزی که از هر کار دیگری میتواند برای رفع مشکلات شما کارساز باشد , دعا و معنویات است نه پول تنها و سر زدن حاجی ها به شما . مگر اگر همه هزینه های حج را به فرزند شما اختصاص دهند میتواند سلامتی را به فرزند شما برگرداند . فقط دعا و التماس به درگاه الهی است که این غیرممکن را ممکن میسازد ِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
درسته
Canada
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
خداوند شفا دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
اینکه نوشتی یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بهترین فکربود