اجرای طرح نماد در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح نماد به‌منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح نماد به‌منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در استان اجرایی می‌شود.

او افزود: امسال بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر دانش‌آموز دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی در استان شناسایی شدند که بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر به هسته‌های مشاوره ارجاع و در نهایت تعدادی از این دانش‌آموزان به نهاد‌های همکار طرح در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: طرح نماد «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس استان در حال اجرا است.

او گفت: در حال حاضر طرح نماد به‌صورت نمونه و به طور کامل در شهرستان سامان و منطقه لاران در حال اجرا بوده و سایر مدارس استان نیز بخش‌هایی از این طرح را با دسترسی به سامانه طرح نماد اجرا می‌کنند.

قائدامینی تصریح کرد: طرح نماد در سه مرحله غربالگری سریع، نشانه محور و اورژانسی انجام می‌شود و دانش‌آموزان دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی شناسایی می‌شوند.

او اظهار داشت: پس از غربالگری، مدیران و مشاوران مدارس مشکلات رفتاری و اجتماعی دانش‌آموزان را در این سامانه ثبت می‌کنند تا در مرحله بعدی این دانش‌آموزان به مشاوران ارجاع داده شوند، سپس مداخلات درمانی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز امور مددکاری برقرار خواهد شد و دانش‌آموزان جهت اقدامات حمایتی به سایر دستگاه‌های همکار طرح معرفی شوند.

قائدامینی ادامه داد: استانداری، دادگستری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، بهزیستی و هلال احمر در اجرای این طرح با آموزش وپرورش مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.