نجات جان صیادان مفقود شده در آب‌های جزیره سیری

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تلاش مرکز جست و جو و نجات دریایی استان سه صیاد مفقود شده در ۱۲ مایلی جنوب شرقی جزیره سیری نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، اسماعیل مکی زاده گفت: روز گذشته ۲۳ خرداد ماه در ساعت ۱۶:۳۰ گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک فروند قایق صیادی با سه سرنشین در حوالی جزیره سیری به مرکز جسجو و نجات دریایی استان ارسال شد.

وی افزود: این قایق صیادی که بدون توجه به هشدار‌های هواشناسی و در شرایط نامساعد جوی به دریا رفته بود بدلیل اتمام سوخت و نقص فنی در موتور و امواج و باد شدید، در دریا سرگردان و به نقطه نامعلومی می‌برد.


بیشتر بخوانید؛


معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با بیان اینکه بدلیل قطع ارتباط تلفنی و وزش شدید باد اطلاع دقیقی از محدوده در دست نبوده گفت: با طرح الگوی جستجو برای سرعت باد و جریان آب سریعاً یک فروند شناور (ناجی ۱۶) از بندرلنگه و فروند دوم (ناجی ۱۱) از بوموسی و نیز دو فروندشناور یگان ندسا و دریابانی به منطقه اعزام شدند.

مکی زاده گفت: با مشارکت همه یگان‌های اعزامی خوشبختانه نفرات در محدوده ۱۲ مایلی جنوب شرقی جزیره سیری در منطقه حدود مرزی کشور امارات قبل از غروب آفتاب در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه توسط یگان ندسا جزیره سیری پیدا شده و در صحت و سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند.

به گفته مکی زاده عواملی نظیر بی توجهی به هشدار‌های هواشناسی و رفتن به دریا در شرایط نامساعد جوی، عدم بهره گیری از سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی و همچنین به همراه نداشتن سوخت کافی مهمترین مخاطراتی است که دریانوردان بویژه دریانوردان شناور‌های سبک را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.