کشف ۱۲ دستگاه بیت کوین قاچاق در لارستان / ۳ کشته در حادثه رانندگی جاده کوار

مهم‌ترین حوادث ۲۴ خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۴ خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان منزل و کشف ۱۴ میلیارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش خستگی ناپذیر کارکنان انتظامی "کوه‌چنار" ۳ سارق حرفه‌ای منزل دستگیر و ۱۴ میلیارد ریال اقلام مسروقه نیز کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در پی سرقت مقداری طلاجات و ارز خارجی در منزلی واقع در روستای بلغان از توابع شهرستان لارستان و فرار متهمان با یک سواری سمند، بلافاصله طرح مهار در محور‌های مواصلاتی استان فارس اجرا شد.

او افزود: ماموران انتظامی با تلاش همه جانبه و شبانه روزی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی مطلع شدند سارقان پس از ارتکاب سرقت در محور شیراز-کازرون در حال تردد و قصد خروج از استان فارس دارند.

فرمانده انتظامی استان گفت: موضوع به ماموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار ابلاغ و سریعا به محور مذکور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی خودرو سمند متعلق به سارقان را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

سردار حبیبی بیان کرد: راننده بدون توجه به دستور پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده و ۲ سرنشین دیگر را نیز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودرو سارقان مقادیری اموال مسروقه شامل ۴۱۸ دلار، ۲۱۰ یوآن چین، یک هزار و ۱۷۰ درهم، ۱۵ هزار دینار کویت، ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال وجه نقد، ۱۳۲ گرم طلا و جواهرات، ۶ عدد ساعت مچی گران قیمت، ۹ عدد آدکلن خارجی و ۳ دستگاه پاور بانک کشف شد.

او با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به سرقت منزل در روستای "بلغان" از توابع شهرستان لارستان اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۱۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی، منزل خود را به سیستم‌های ایمنی مجهز کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قبل از هر اقدامی بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

سرقت خودرو در اقلید و کشف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف یک سواری پیکان مسروقه و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسارگاد در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پیکان مشکوک شدند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که پلاک الصاقی دارای سابقه سرقت از شهرستان "نورآباد" و سواری پیکان نیز از شهرستان اقلید سرقت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با اشاره به اینکه در این خصوص راننده دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۴ قطعه پرنده قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف پرندگان قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: مأموران انتظامی ممسنی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او اظهار داشت: مأموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۴ قطعه پرنده کمیاب از نوع شاهین کشف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش پرنده‌های مکشوفه ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۲ دستگاه بیت کوین قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۲ دستگاه بیت کوین خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران کلانتری "۱۱ شهید ساریخانی" لارستان مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری و استفاده از دستگا‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در منزلش می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۲ دستگاه بیت کوین خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به این که در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

بی توجهی به جلو راننده منجر به مرگ اعضای خانواده شد

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس از برخورد شدید یک سواری پژو ۴۰۵ با ۴ نفر از اعضای یک خانواده در محور شیراز-کوار خبر داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: دیشب یک فقره تصادف در محور شیراز-کوار به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت پلیس راه به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند.

او افزود: در بررسی به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد یک سواری پژو ۴۰۵ با ۴ نفر از اعضای یک خانواده که قصد عبور از عرض جاده داشته‌اند به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه متاسفانه پدر و مادر و یک فرزند فوت و فرزند دیگر مجروح و راهی بیمارستان شد، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این تصادف را عدم توجه به جلو از سوی راننده پژو اعلام کردند.

با هوشیاری پلیس دام‌های قاچاق از مرز خارج نشدند

فرمانده انتظامی خنج گفت: روز گذشته با هوشیاری کارکنان این فرماندهی ۱۱۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ کرامت کریمی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان خنج هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "تنگ نارک" به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازدید از این دو دستگاه کامیون، ۱۱۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز که در حال انتقال به استان‌های مرزی و خروج از کشور بود کشف و در این رابطه ۲ نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با اشاره به اینکه متهمان برای سیر ماحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش گوسفند‌های قاچاق کشف شده را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارقان کابل و تجهیزات مخابراتی

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از دستگیری ۳ سارق کابل و تجهیزات مخابراتی با ۳۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در شهرستان داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳۳ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

بسته شدن پرونده سارقان درون خودرو درکازرون

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری ۴ سارق درون خودرو و کشف ۳۶ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و گشت زنی نامحسوس، ۴ نفر را در این خصوص شناسایی و طی سه عملیات غافلگیرانه و ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳۶ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف سوخت قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۷ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی لامرد در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی با اقدامات فنی و تخصصی و همکاری با عوامل بسیج از دپو سوخت قاچاق در یک سوله مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن مکان ۷ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و ۲ کامیون که قصد بارگیری داشتند توقیف شد، گفت: کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۸۶۴ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارق و کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق و کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان فیروزآباد، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای موتورسیکلت را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت موتورسیکلت اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، از شهروندان خواست با اعلام موارد مشکوک به ۱۱۰، پلیس را در برقراری امنیت یاری دهند.

کشف کالای قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی جهرم در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این اتوبوس، یک هزار و ۵۰۰ ثوب انواع البسه، ۱۵۰ عدد لوازم آکواریوم، ۳۰۰ ثوب شال، ۲۰۰ عدد انواع لوازم آرایشی و ۲۵۰ عدد بدلیجات خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۳ میلیاردی کمپرسور باد صنعتی قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از کشف یک دستگاه کمپرسور صنعتی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی بیان داشت: مأموران انتظامی خرامه حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک دستگاه کمپرسور صنعتی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد گمرکی کشف شد، افزود: در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.