در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

صورت‌های مالی سازمان بورس در سال های آتی انتشار خواهد یافت؟

عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: وقتی یک بار صورت‌های مالی سازمان بورس انتشار پیدا می‌کند برای سال‌های بعدی باید برای عدم انتشار دلایل بسیار قانع کننده داشته باشند.

مصطفی بهشتی سرشت عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اینکه چند درصد امکان دارد که در سال آینده صورت‌های مالی انتشار پیدا کند، اظهار کرد: همانطور که انتشار صورت‌های مالی برای نخستین بار یک تصمیم شجاعانه به حساب می‌آمد حال به سبب آنکه یکبار این امر صورت گرفته است به نظر می‌رسد در سال‌های پیش رو عدم انتشار آن یک تصمیم جسورانه باشد.

او افزود: وقتی یک بار صورت‌های مالی انتشار پیدا می‌کند برای سال‌های بعدی باید برای عدم انتشار دلایل بسیار قانع کننده داشته باشند تا بتوانند سهامداران یا فعالان بازار سرمایه را قانع کنند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: بانک مرکزی چند سالی بود که به صورت مداوم صورت‌های مالی خود را منتشر می‌کرد، اما از یک مقطعی به سبب بحث تحریم‌ها در واقع برای کنترل حواشی و مسائل متعدد دیگر صورت‌های مالی خود را منتشر نکرد.

بهشتی گفت: به نظر نمی‌رسد که سازمان بورس بتواند در سال‌های آینده از مسیری که برای انتشار صورت‌های مالی پیش گرفته است بازگردد، پیش بینی من این است که در آینده هرکسی که رئیس سازمان بورس شود به علت شفافیت بیشتر به انتشار صورت‌های مالی خواهد پرداخت.

بهشتی در خصوص برنامه هایشان برای تقویت سامانه‌های به منظور بررسی بهتر و سریع‌تر تخلفات، گفت: حدود دو هفته گذشته ما در وزارت اقتصاد سندباکس بازار سرمایه را در حوزه فناوری و اطلاعات افتتاح کردیم.

او افزود: بحث سندباکس بازار سرمایه داریم یکسری زیرساخت‌هایی را مهیا می‌کنیم که ایده‌های جدید را که هنوز آزمون خود را در این بازار پس نداده اند و هنوز ابهاماتی در خصوص آن‌ها وجود دارد بتوانند در فضای مهیا مورد آموزش قرار گیرند.

این مقام مسئول گفت: یکی از شاخه‌هایی که به شدت علاقه مندیم و در جلسات متعدد که با فین تک‌ها برگزار می‌کنیم در خصوص آن‌ها بحث می‌کنیم مربوط به حوزه رک تک یا حوزه فناوری تنظیم شده است.

بهشتی گفت: پس از ورود رک تک‌ها به فین تک‌ها می‌توان به راحتی تخلفات بدون نیاز به نیروی انسانی مشخص کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار