سعید جلیلی:

گیلان می‌تواند سبب ارتقاء موقعیت راهبردی ایران شود

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: گیلان به سبب قرار گرفتن در نوستراک می‌تواند سبب ارتقاء موقعیت راهبردی ایران شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید جلیلی، یکی از نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفتگو با مردم گیلان که از شبکه باران پخش شد، برنامه‌های خود را تشریح کرد.

او با اشاره به اینکه گیلان جزء ۱۰ استان بیکار کشور است، گفت: این استان با داشتن ظرفیت‌های بزرگی، چون کشاورزی، شیلات، صنایع تکمیلی، گردشگری، جنگل و دریا و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال جنوب، نوستراک، نه تنها می‌تواند روابط خوب اقتصادی با کشور‌های شمال دریای خزر داشته باشد بلکه می‌تواند موجب ارتقاء موقعیت راهبردی ایران شود.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: استان گیلان با داشتن گنجینه‌ای از مردان بزرگ که بی ادعا خدمت کردند و جان خود را فدا کردند کارنامه درخشانی دارد.

جلیلی به شهدای شاخص گیلانی اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی صحبت از پیشرفت کشور می‌کنیم به افرادی نیاز داریم که برای پیشرفت کشور و نظام حتی از جان خود نیز بگذرند.

او با اشاره به اینکه در ۸ سال گذشته در دولت سایه، به تمام استان‌های کشور سفر کرده و از نزدیک با توانمندی‌های استان‌ها آشنا شده است، گفت: برای استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور برنامه داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بر این باوریم که جهش ایران بدون جهش روستا‌ها و شهر‌ها ممکن نیست، افزود: اصل این رفتار می‌تواند برای کشور پیشرفت و رفاه به ارمغان بیاورد.

جلیلی خطاب به مردم گیلان اظهار داشت: همان طور که همیشه در عرصه‌های مختلف انقلاب پیشگام بودید در عرصه انتخابات هم پیشگام باشید.
او یادآور شد: استان گیلان و کشور ایران مردان بی ادعایی دارد که بدون تمایل به دیده شدن کار‌های بزرگ انجام می‌دهند.

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: جهش کشور با نمایش میسر نمی‌شود جهش کشور کار واقعی می‌خواهد مردانی از جنس میدان، کسانی که کارنامه موفق داشته باشند.

جلیلی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون حمایت از مردم نمی‌تواند پیشرفت کند، گفت: اگر دولت کار خطایی انجام می‌دهد و یا در مسیر غلط حرکت می‌کند مردم باید آن گوشزد کنند.

او به نقش مردم در پیشرفت کشور اشاره و تصریح کرد: مردم بهتر از دولت می‌توانند فرصت‌های هر منطقه را شناسایی کرده و ظرفیت‌های مغفول را یادآوری کنند و باید رفع مشکلات را از دولت مطالبه کنند و دولت هم وظیفه دارد نقش مردم در مشارکت را افزایش دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.